1 października 2018, 09:00:BlockchainTech Congress - The Westin Warsaw Hotel, Al. Jana Pawła II 21, 00-854 Warszawa

Kryzys Apple? Nic z tych rzeczy – iPhone X ze świetnymi wynikami sprzedaży

Kryzys Apple? Nic z tych rzeczy. iPhone X ze świetnymi wynikami sprzedaży

Apple pochwaliło się wynikami za I kwartał 2018 roku. W sumie zanotowano 61 miliardów dolarów przychodu – to wzrost na poziomie 16%. iPhone X okazał się najbardziej popularnym smartfonem wśród kupujących, a firma planuje zwrócić 100 miliardów dolarów swoim akcjonariuszom.

Apple sprzedało 52,2 miliony iPhone’ów w pierwsze trzy miesiące bieżącego roku. To tylko nieznacznie mniej niż oczekiwano, pomimo spadającego zapotrzebowania na nowe smartfony – informuje BBC.

iPhone X najlepiej sprzedającym się modelem Apple

Przychody z Apple Music, czy App Store podskoczyły o 1/3, do poziomu 9,1 miliarda USD. Zysk netto Apple wzrósł o 25% i osiągnął poziom 13,82 miliardów dolarów – to absolutny rekord Q1 firmy z Cupertino. Oznacza to, że Tim Cook i spółka mają około 145 miliardów dolarów w kieszeni, ale znaczną część tej kwoty planują zwrócić inwestorom.

W sumie firma z Cupertino zanotowała 3% wzrost sprzedaży smartfonów, a przychody z tego tytułu podskoczyły aż o 14% – wszystko za sprawą droższych modeli. Część ekspertów spodziewała się, że właśnie z powodu wysokiej ceny iPhone X nie znajdzie uznania w oczach kupujących.

Dane Apple mówią jednak co innego – nowy iPhone był najlepiej sprzedającym się smartfonem z „nadgryzionym jabłkiem” w każdym tygodniu Q1 2018. Pomimo tego, że kosztuje około 1000 dolarów… W Polsce jego ceny oscylują w granicach 5-6 tysięcy złotych.

Średnia cena kupowanego smartfona Apple w pierwszym kwartale wyniosła 728 USD – za sprawą wciąż sporej popularności starszych modeli. Sprzedaż iPhone’ów cały czas stanowi główne źródło przychodu dla firmy – na poziomie 62%. Sprzedaż iPadów wzrosła o 2% do 9,1 miliona sztuk w porównaniu do poprzedniego kwartału. Spadła natomiast liczba MacBooków – o 3% do 4,07 miliona egzemplarzy.

Warto też zwrócić uwagę na wspomniany wzrost przychodów z subskrypcji Apple Music i App Store. W sumie Apple zdobyło 30 milionów subskrypcji w ostatnie 3 miesiące, co daje imponującą łączną liczbę 270 milionów wszystkich subskrypcji. Przychody z usług stanowią już 15% wszystkich przychodów Apple.

/Rafał Tomaszewski