27 lutego 2019, 08:00:Big Data Technology Warsaw Summit 2019 - Hotel Mariott, al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa

Kupuj meble przez Internet. IKEA stawia na kanał online

Kupuj meble przez Internet. IKEA stawia na kanał online

IKEA przechodzi transformacje, której głównym elementem ma być rozwój kanałów cyfrowych. W efekcie tych zmian powstaną tysiące nowych miejsc pracy

W środę Grupa Ingka, zarządzająca 367 sklepami IKEA w 30 krajach, przedstawiła strategię na nadchodzące lata.  W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

IKEA prezentuje strategie na nadchodzące lata

Pomimo takich statystyk tylko 6% przychodów IKEA w Polsce pochodzi z zamówień internetowych. Teraz ma się to zmienić. W związku ze zmianami organizacyjnymi Grupy w Polsce, do końca 2019 roku utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków podobna liczba stanowisk może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

W ciągu dwóch najbliższych lat Grupa Ingka planuje stworzenie 11,5 tys. nowych miejsc pracy, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację. Z kolei 7,5 tys. stanowisk ma zostać zlikwidowane – przede wszystkim na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach.

Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku spółka osiągnęła 11% wzrost sprzedaży i przekroczyła 4 miliardy złotych obrotów.

– W ciągu kolejnych trzech lat staniemy się bardziej dostępni i „wygodniejsi” dla naszych klientów, oferując nowe formaty sklepów, nowe lokalizacje w miastach i zapewniając lepszą ofertę cyfrową. Oznacza to, że będziemy w stanie wejść w interakcję z klientami wszędzie i zawsze tam, gdzie będą mieli na to ochotę oraz oferować im produkty i usługi w bardziej przystępnych cenach – mówi Tolga Öncü, Retail Manager Grupy Ingka.

Według danych Bisnode z końcem 2018 roku wartość polskiego rynku e-commerce powinna wynieść pomiędzy 40 a 45 mld złotych. Obecnie udział rynku zakupów internetowych stanowi zaledwie 5% w stosunku do całości handlu detalicznego, ale już niebawem ma się to zmienić. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

/Rafał Tomaszewski