Kupuj meble przez Internet. IKEA stawia na kanał online

Kupuj meble przez Internet. IKEA stawia na kanał online

IKEA przechodzi transformacje, której głównym elementem ma być rozwój kanałów cyfrowych. W efekcie tych zmian powstaną tysiące nowych miejsc pracy

W środę Grupa Ingka, zarządzająca 367 sklepami IKEA w 30 krajach, przedstawiła strategię na nadchodzące lata.  W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

IKEA prezentuje strategie na nadchodzące lata

Pomimo takich statystyk tylko 6% przychodów IKEA w Polsce pochodzi z zamówień internetowych. Teraz ma się to zmienić. W związku ze zmianami organizacyjnymi Grupy w Polsce, do końca 2019 roku utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków podobna liczba stanowisk może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

W ciągu dwóch najbliższych lat Grupa Ingka planuje stworzenie 11,5 tys. nowych miejsc pracy, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację. Z kolei 7,5 tys. stanowisk ma zostać zlikwidowane – przede wszystkim na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach.

Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku spółka osiągnęła 11% wzrost sprzedaży i przekroczyła 4 miliardy złotych obrotów.

– W ciągu kolejnych trzech lat staniemy się bardziej dostępni i „wygodniejsi” dla naszych klientów, oferując nowe formaty sklepów, nowe lokalizacje w miastach i zapewniając lepszą ofertę cyfrową. Oznacza to, że będziemy w stanie wejść w interakcję z klientami wszędzie i zawsze tam, gdzie będą mieli na to ochotę oraz oferować im produkty i usługi w bardziej przystępnych cenach – mówi Tolga Öncü, Retail Manager Grupy Ingka.

Według danych Bisnode z końcem 2018 roku wartość polskiego rynku e-commerce powinna wynieść pomiędzy 40 a 45 mld złotych. Obecnie udział rynku zakupów internetowych stanowi zaledwie 5% w stosunku do całości handlu detalicznego, ale już niebawem ma się to zmienić. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

/Rafał Tomaszewski