Zadaniem uczestników Leothonu było wypracowanie pomysłów na rozwój goodie – aplikacji skupiającej informacje o dostępnych promocjach w wybranych sklepach i galeriach, rozwijanej przez Bank Millennium.

Czytaj także: Już od lutego terminale we wszystkich radiowozach

Podsumowanie Leothonu

Pierwsze miejsce zajął zespół Goodiefellas z pomysłem rodem z branży FinTech, czyli stworzeniem Goodie Wallet, programu lojalnościowego, który wykorzystuje elementy gamifikacji i wpisuje się w trend smart shoppingu. Drugie przypadło zespołowi Koźmiński Lions za projekt, który zakłada uzależnienie poziomu rabatów od zaangażowania użytkowników aplikacji. Podium uzupełnił zespół Quantum Connections, który wykorzystał mechanizm chat bota w aplikacji.

– Poziom zaprezentowanych projektów był bardzo wysoki i wyrównany. Część pomysłów realnie nadaje się do wdrożenia jako odrębne projekty biznesowe. Obserwowanie na miejscu, jak w praktyce może przebiegać transfer pomysłów wypracowanych przez studentów do biznesu, było dla mnie fascynującym doświadczeniem – podsumował Ricardo Campos, CEO goodie.

Do udziału w pierwszym biznesowym hackathonie zgłosiło się niemal 200 uczestników, głownie studentów Akademii Leona Koźmińskiego. Z racji tak dużego zainteresowania, organizatorzy zdecydowali się zwiększyć limit uczestników z 50 do 100.

Zmaganiom uczestników przyglądał się Rektor Akademii Leona Koźmińskiego Witold T. Bielecki oraz CEO Banku Millennium Joao Bras Jorge i Maria Campos, członek Zarządu Banku Millennium. Studentów wspierali doświadczeni mentorzy – wykładowcy ALK, przedsiębiorcy, eksperci od rozwoju biznesu i marketingu, managerowie Banku Millennium i goodie.

– W tej edycji Leothonu postawiliśmy na poszukiwanie rozwiązań biznesowych, a nie tylko technologicznych. Uczestnikom daliśmy możliwość zrozumienia autentycznych biznesowych wyzwań, poszerzania swoich kompetencji i sprawdzenia się w roli menedżera – podsumowuje Jan Dąbrowski   z Koźmiński Venture Lab.

Zwycięskie zespoły otrzymały nagrody pieniężne – 10 0000 złotych za pierwsze miejsce, 5000 zł za drugie oraz 3000 zł dla trzeciego nagrodzonego zespołu. Kolacja z Joao Bras Jorgem, CEO Banku Millennium oraz Ricardo Camposem, CEO goodie –  to dodatkowe bonusy zdobyte przez zwycięzców.