To efekt porozumienia PKP Intercity z firmą Alstom – producentem Pendolino. W sierpniu 2018 roku spółki podpisały kontrakt, który opiewał na 31, 7 mln złotych. Serwis WP Finanse pisze, że w ramach umowy Internet pojawi się w 20 składach Pendolino, a system będzie utrzymywany przez 5 lat.

WiFi w Pendolino – dlaczego tak późno?

Brak Internetu w Pendolino przysparzał niemałego bólu głowy podróżnym i samemu przewoźnikowi. Pasażerowie dziwili się, że nie mogą korzystać z WiFi, skoro nawet w starszych składach była taka możliwość. Oczywiście, można używać własnego Internetu w smartfonie – robiąc hotspota – ale w podróży bardzo łatwo zgubić zasięg i sieć, przez co połączenie z Internetem nie jest możliwe.

Brakiem WiFi byli zdziwieni nie tylko Polacy, ale także zagraniczni pasażerowie. Kupując drogi bilet na Pendolino niemal każdy spodziewał się, że będzie mógł wygodnie pracować podczas podróży. Brak Internetu był ogromnym minusem wizerunkowym dla PKP Intercity. Teraz taki stan rzeczy dobiega końca.

Podczas jazdy próbnej WiFi w Pendolino działało całkiem nieźle, ale WP Finanse zwraca uwagę, że kilka razy doszło do zerwania połączenia. Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają jednak, że użyli najlepszej dostępnej na rynku technologii. Jeżeli pasażerowie tracą zasięg na trasie, to dzieje się tak ze względu na to, że operatorzy Internetu nie docierają na dany obszar ze swoim sygnałem.

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zwracał uwagę, że pociągi są objęte gwarancją i to gwarant, czyli producent (w tym przypadku Alstom) wyraża zgodę na takie, czy inne działania. To właśnie dlatego ogłoszenie przetargu i instalacja WiFi miała zająć tyle czasu. Przypomnijmy, że pierwsi pasażerowie w Polsce skorzystali z Pendolino w grudniu 2014 roku. Montaż Internetu trwał 4 lata. Cóż, lepiej późno niż wcale.