Zgodnie z nowym regulaminem Lime jednośladów nie można zostawiać poza wyznaczoną strefą – dotyczy to Warszawy, Wrocławia i Poznania. W stolicy wprowadzono także dodatkowe miejsca, w których nie można zakończyć przejazdu hulajnogą – chodzi o Łazienki Królewskie (obowiązuje tam zakaz jazdy e-hulajnogą) i wszystkie mosty łączące dwa brzegi Wisły.

Jak parkować hulajnogą elektryczną? Lime wprowadza kary

W przypadku, gdy użytkownik kilkukrotnie pozostawi pojazd w nieodpowiednim miejscu Lime zablokuje mu możliwość ponownego wypożyczenia hulajnogi. Kara w wysokości 10 złotych będzie automatycznie ściągana z konta klienta w aplikacji. Z pozostawianiem jednośladów poza strefą walczy także konkurent Lime – czyli spółka hive. Wydaje się jednak, że zastosowała ona lepsze rozwiązanie. Aplikacja hive po prostu nie pozwoli nam na zakończenie przejazdu, jeśli będziemy znajdowali się poza wyznaczoną strefą.

Niestety kary za parkowanie poza dozwolonym obszarem nie rozwiążą problemu porzuconych hulajnóg, blokujących newralgiczne miejsca w centrum miast. Jednoślady często leżą przewrócone, tarasując przejścia, czy po prostu utrudniając poruszanie się po chodniku.

Niechlujne parkowanie to nie jedyny problem w przypadku hulajnóg elektrycznych. Kolejnym mankamentem jest brak odpowiednich przepisów dotyczących ruchu drogowego. Sprawą zajęło się już Ministerstwo Infrastruktury, a zgodnie z nowymi przepisami hulajnogi mają być traktowane podobnie jak rowery. Ma to ograniczyć liczbę wypadków z udziałem e-hulajnóg, ponieważ będą musiały poruszać się głównie po ścieżkach rowerowych. Przydałoby się także wprowadzenie ograniczenia prędkości w przypadku jazdy takim jednośladem po chodniku, ponieważ nie w każdym miejscu znajdują się trasy rowerowe.