15 listopada 2018, 10:00:III Edycja Kongresu 590 - Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego - G2A Arena Jasionka 954 36-002 Rzeszów, Polska

LinkedIn chyba za drogi

Linkedin chyba za drogi

Facebook dla biznesmenów – tak często określa się LinkedIna, pomimo tego, że serwis Marka Zuckerberga powstał rok później. Tak naprawdę obie platformy różnią się od siebie w bardzo wielu aspektach, co wiąże się przede wszystkim z posiadaniem innej grupy docelowej. Jedną z podstawowych różnic jest fakt, że LinkedIn oferuje kilka rodzajów kont premium, skierowanych do konkretnych grup użytkowników. Zobaczcie ile to kosztuje.

Z LinkedIna korzysta prawie 550 mln ludzi na całym świecie. Najtańszy abonament w serwisie kosztuje 99,99 zł miesięcznie, a cena najdroższego przekracza 300 PLN w skali miesiąca.

Na początek słowo wyjaśnienia odnośnie konta podstawowego (Basic). Pozwala ono: budować i utrzymywać dużą sieć zaufanych kontaktów zawodowych, otrzymywać i udzielać rekomendacji, wyszukiwać i wyświetlać profile innych użytkowników LinkedIn, otrzymywać nieograniczoną liczbę wiadomości InMail (wysyłanie jest już ograniczone), zapisywać do trzech wyszukiwań i otrzymywać cotygodniowe alerty odnośnie tych wyszukiwań.

Takie funkcjonalności mogą nie być wystarczające dla osób, które szukają pracy lub dla specjalistów do spraw sprzedaży i rekrutacji. Co ważne, każdy plan abonamentowy można wypróbować za darmo przez cały miesiąc. Z triala możemy zrezygnować w każdej chwili, a po wykorzystaniu całego darmowego miesiąca nie musimy decydować się na wykupienie opcji premium.

Konta premium na LinkedInie – ile kosztują i co oferują?

Podstawowym planem premium jest Kariera (Premium Career). Pozwala on na bezpośredni kontakt z rekruterami, do których możemy wysłać 3 wiadomości InMail (czyli takie kierowane do osób nie należących do naszej sieci na LinkedInie). Dodatkowo sprawdzimy kto wyświetlił nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni i w jaki sposób zostaliśmy znalezieni. Wykupując konto premium Kariera, LinkedIn oznaczy nas jako „polecanego kandydata”, co może przyciągnąć więcej rekruterów.

Możemy też porównać swoje dokonania zawodowe z innymi użytkownikami serwisu i skorzystać z kursów wideo, poszerzających nasze umiejętności w takich dziedzinach jak biznes, technologia, czy twórczość. Co ważne kursy dostępne są tylko w językach angielskim, francuskim, hiszpańskim, japońskim i niemieckim.

Następnym planem abonamentowym jest opcja Biznes (Premium Business). Takie konto kosztuje 149.99 zł miesięcznie i podobnie jak w przypadku wszystkich innych planów umożliwia skorzystanie z darmowego miesiąca próbnego. Premium Business pozwala na wysłanie 15 wiadomości InMail w miesiącu, sprawdzenie kto wyświetlił nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni i otrzymaniu informacji biznesowych – o rozwoju danej firmy i trendach rynkowych. Konto Biznes pozwala także na nieograniczone wyszukiwanie osób i wspomniane kursy wideo.

Konta dla sprzedawców i rekruterów

Dwa kolejne konta abonamentowe skierowane są do sprzedawców i rekruterów. Pierwszy z nich to plan Sprzedaż (Sales Navigator Professional), który kosztuje 239,99 zł miesięcznie. Konto Sprzedaż pozwala na wysyłanie 20 wiadomości InMail, uzyskanie istotnych informacji o swoich firmach i klientach, takich jak zmiana pracy, czy rozwój firmy. Abonament pozawala też na zaawansowane wyszukiwanie z funkcją Lead Builder – czyli szukanie decydentów i sporządzanie listy najlepszych kandydatów. Konto Sales Navigator Professional pozwala także na zapisywanie potencjalnych klientów i nieograniczone wyszukiwanie osób.

Ostatnim i zarazem najdroższym planem premium jest Zatrudnienie (Recruiter Lite), który kosztuje 319,99 zł miesięcznie. Konto pozwala na wysyłanie 30 wiadomości InMail w miesiącu i wyszukiwanie profili najlepszych kandydatów korzystając z filtrów zaawansowanego wyszukiwania przygotowanego dla rekruterów). Abonament oferuje także sugestie podczas rozszerzania i precyzowania puli kandydatów oraz automatyczne śledzenie klientów. Całą pulą kandydatów można też wygodnie zarządzać z jednego miejsca. Oczywiście podobnie jak w przypadku konta Sprzedażowego możemy wyszukiwać nieograniczoną ilość osób.

Pierwsza myśl? Drogo. Może nawet za drogo. Ceny dla rekruterów i sprzedawców można jeszcze zrozumieć, ponieważ koszty są zazwyczaj wpisane w wydatki firmy. Abonament nie wygląda jednak zbyt zachęcająco z punktu widzenia zwykłych klientów. Na plus zapisujemy darmowy okres próbny, dzięki któremu można wypróbować zalety danego konta i zdecydować się czy opłaca nam się płacić 100 złotych (lub więcej) miesięcznie.

/Rafał Tomaszewski