– Odbiór zakupów spożywczych w Lodówkomatach InPost to zdecydowanie kolejny krok naszego rozwoju. Mamy opracowany i przetestowany system uzupełnienia naszych maszyn o funkcjonalność do odbioru żywności, napojów i mrożonek – takie pilotażowe programy prowadzimy już od 2018 roku. Technicznie jesteśmy zatem w pełni gotowi – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Co nowego planuje InPost?

Zgodnie z badaniem Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost. Wygoda rozumiana jako dostępność usługi całą dobę oraz brak konieczności jechania do stacjonarnego sklepu motywuje do zakupów odpowiednio aż 75% oraz 72% kupujących online

Liczba Paczkomatów InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600) – to dane Dziennika Gazety Prawnej z marca bieżącego roku. InPost rozpoczął również instalację Paczkomatów przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan.

W tym roku firma Rafała Brzoski udostępniła też nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują między innymi statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

Konkurencja jednak nie śpi. Poczta Polska, przy współpracy ze SwipBox, oddała do użytku pierwsze automaty paczkowe w Warszawie. Do końca października tego roku w całej Polsce będzie działało 200 tego typu maszyn. Automaty paczkowe Poczty Polskiej znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka