MasterCard zapowiada, że ich nowy system Masterpass umożliwi klientom korzystanie ze swoich zaufanych banków do wykonywania bezpiecznych płatności elektronicznych. Firma oznajmia, że jest pierwszą spółką na świecie, zapewniającą wielokanałowy i całkowicie cyfrowy system płatności dla swoich klientów, wykorzystując najbardziej zaawansowane metody bezpieczeństwa.

Masterpass został zaprojektowany, aby uprościć wykonywanie transakcji. Można z niego korzystać w 77 krajach, w więcej niż 5 mln punktów sprzedaży, które akceptują płatności zbliżeniowe.

Masterpass- co to takiego?

Usługa umożliwia korzystanie z portfela elektronicznego. Nie trzeba sięgać do portfela po kartę, a do dokonania zakupu wystarczy jedno kliknięcie, login do wirtualnego portfela i kod PIN. MasterPass pozwala między innymi na rejestracje kart MasterCard, Visa czy Maestro. Konta chronione są wielowarstwowym system zabezpieczeń, a serwis działa globalnie i bez żadnych opłat.

Co ułatwi nowe rozwiązanie Masterpass?

Niebawem będzie można jeszcze wygodniej zapłacić czy to za bilet autobusowy, czy podzielić rachunek za kolację między znajomych. Płatności mogą być dokonywane za pomocą dowolnego urządzenia i w dowolnym kanale. Nowa funkcja Masterpass umożliwi klientom dokonywanie rezerwacji lotniczych, jak i płacenie w sklepie za zakupy, jednym dotknięciem telefonu. Na początku będzie można z niej korzystać w USA, na smartfonach z Androidem.

Kiedy spodziewać się wprowadzenia udogodnień?

Początków implementacji można spodziewać się jeszcze w lipcu 2016 roku. Na główne rynki europejskie usługa powinna trafić do końca bieżącego roku. Następnie będzie rozszerzana o kolejne rynki w roku 2017.

Masterpass- marka przede wszystkim

Nowy plan MasterCard ma pomóc w osiągnięciu pułapu ponad 80 mln kont, za pośrednictwem kont bankowych włączonych do sieci Masterpass. Zwiększenie funkcjonalności płatności cyfrowych pomoże bankom ulepszyć już istniejące produkty( np. bankowe aplikacje mobilne), poprzez zintegrowanie płatności cyfrowych i nowych rozwiązań, takich jak zawiadomienia o promocjach, czy płatność punktami rabatowymi.

-Zapewniamy dane i wiedzę, generowaną przez cyfrowe rozwiązania płatnicze, aby wspomóc inwestorów i klientów na całym świecie- mówi Craig Vosburg, prezes Mastercard na rynku Ameryki Północnej.

Zmiany wprowadzane przez firmę są kolejnym dowodem na dostrzeganie zmieniających się potrzeb konsumentów. Coraz więcej gigantów finansowych korzysta z innowacyjnych rozwiązań, aby nadążyć za fintechową rewolucją.

/RT