28 sierpnia Mastercard ogłosił wprowadzenie nowych rozwiązań dla sprzedawców detalicznych, które umożliwią dokonanie zakupów bezkontaktowych. Technologia wykorzystuje sztuczną inteligencję. Początkowo rozwiązanie będzie wprowadzone w USA m.in. w sieci Dunkin, Circle K, Delaware North i White Castle w ramach platformy Shop Anywhere wspieranej przez Accel Robotics – producenta tzw. sklepów automatycznych. Rozwiązanie nieco przypomina sklepy bez kas Amazon Go.
Today, we announced how we’re helping shop owners navigate the impacts of #COVID19 with a new suite of frictionless solutions to help them reimagine their in-person shopping experience. Discover the #frictionless future now: https://t.co/khzD2mz3r7 pic.twitter.com/y3tD2tbHTx
— Mastercard News (@MastercardNews) August 28, 2020
Ekonomia bezkontaktowa, czyli touchless economy
Platforma umożliwia tworzenie prostych spersonalizowanych doświadczeń zakupowych w sklepach w oparciu o potrzeby konsumentów i bez naruszania ich prywatności. Shop Anywhere można wdrożyć w różnych przestrzeniach sklepowych m.in. w centrach handlowych, lotniskach czy sklepach spożywczych.
Pilotaż rusza w październiku 2020 roku. Docelowo polegać ma to na tym, że klient będzie mógł wejść do odpowiedniej strefy w sklepie, odebrać produkt i wyjść ze sklepu bez konieczności wchodzenia w interakcję ze sprzedawcą.
/LP