28 sierpnia Mastercard ogłosił wprowadzenie nowych rozwiązań dla sprzedawców detalicznych, które umożliwią dokonanie zakupów bezkontaktowych. Technologia wykorzystuje sztuczną inteligencję. Początkowo rozwiązanie będzie wprowadzone w USA m.in. w sieci Dunkin, Circle K, Delaware North i White Castle w ramach platformy Shop Anywhere wspieranej przez Accel Robotics – producenta tzw. sklepów automatycznych. Rozwiązanie nieco przypomina sklepy bez kas Amazon Go.

Ekonomia bezkontaktowa, czyli touchless economy

Platforma umożliwia tworzenie prostych spersonalizowanych doświadczeń zakupowych w sklepach w oparciu o potrzeby konsumentów i bez naruszania ich prywatności. Shop Anywhere można wdrożyć w różnych przestrzeniach sklepowych m.in. w centrach handlowych, lotniskach czy sklepach spożywczych.

Pilotaż rusza w październiku 2020 roku. Docelowo polegać ma to na tym, że klient będzie mógł wejść do odpowiedniej strefy w sklepie, odebrać produkt i wyjść ze sklepu bez konieczności wchodzenia w interakcję ze sprzedawcą.

/LP