Sztuczna inteligencja jest kluczowa, jeżeli chodzi o zwiększenie wygody konsumentów, przy równoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa. Ta zaawansowana technologia pozwoli na lepsze monitorowanie poszczególnych transakcji i dzięki temu skuteczniejsze wykrywanie fraudów.
Czytaj także: Budynek przekształcony w inteligentną przestrzeń
Mastercard kupuje Brighterion i rozwija technologię AI
– Aby w pełni wykorzystać potencjał zachodzących zmian w cyfryzacji naszego życia musimy opracować metody płatności z myślą o przyszłości – i to właśnie robimy – powiedział Ajay Bhalla, dyrektor ds. bezpieczeństwa Mastercard.
– Nasze bezprecedensowe wykorzystanie sztucznej inteligencji już teraz okazuje się sukcesem. Wraz z przejęciem Brighterion uzyskamy nowe możliwości w poprawie customer expirience – dodał.
Unikalne rozwiązanie Brighterion nosi nazwę Smart Agent i zostanie dodana do pakietu rozwiązań Mastercard w zakresie bezpieczeństwa, w których już dziś firma korzysta ze sztucznej inteligencji. Poszerzony monitoring transakcji pozwoli na jeszcze większe ograniczenie ryzyka i ochronę konsumentów.
Czytaj także: Mastercard kupi fintech za 920 mln dolarów. Jest zgoda nadzorcy
– Wszystko sprowadza się do odpowiedniej decyzyjności w trakcie trwania transakcji – w czasie rzeczywistym. – mówi dr Akli Adjaoute, założyciel i CEO Brighterion.
– Przez ostatnich kilka lat współpracowaliśmy z Mastercard nad rozwiązaniem Decision Inteligence. które pozwala lepiej niż kiedykolwiek wcześniej wykrywać oszukańcze transakcje. Zamierzamy bazować na tym wieloletnim doświadczeniu i stworzyć wiodące w branży rozwiązania zabezpieczające – dodał.
Szczegóły dotyczące transakcji nie zostały ujawnione, a jej domknięcie podlega standardowym w tego typu sytuacjach warunkom.