Płatności elektroniczne są coraz powszechniejsze, dlatego Mastercard, wraz ze swoimi partnerami biznesowymi, rozwija bardziej otwarte, połączone oraz bezpieczne środowisko współpracy w tym segmencie rynku. Firma poinformowała właśnie o udostępnieniu katalogu dostawców (Digital Vendor Directory), oferujących rozwiązania do płatności cyfrowych. W gronie kilkudziesięciu partnerów znalazł się m.in. polski uPaid.

Zestawienie powstało, aby pomóc klientom Mastercard odnaleźć dostawców, którzy mogą łatwo i szybko pomóc im wprowadzić rozwiązania m.in. do tokenizacji kart płatniczych, a także – we współpracy z wybranym usługodawcą – wdrożyć własne portfele elektroniczne na bazie Masterpass. Na liście znajdują się zarówno globalni, jak i lokalni dostawcy. Katalog zawiera również informacje na temat oferty każdego z nich oraz zasięgu ich działania.

Dodatkowo każdemu partnerowi Mastercard przypisano poziom usług – standardowy, złoty lub platynowy – który odzwierciedla jego gotowość do integracji z usługami Masterpass i Mastercard Digital Enablement Service (MDES). W katalogu znajduje się obecnie 28 dostawców o poziomie złotym lub platynowym, w tym: uPaid (poziom złoty), AEVI, equensWorldline, Giesecke & Devrient, Netcetera, Payair Technologies (poziom platynowy), Sparkling18 i Ximedes. „Jesteśmy dumni, że uPaid znalazł się w czołówce najbardziej innowacyjnych dostawców portfeli cyfrowych Masterpass i NFC na świecie.

Duże zainteresowanie rynkiem płatniczym w Polsce

Obecnie prowadzimy już kilkanaście wdrożeń w Polsce, w Europie i na Bliskim Wschodzie, co potwierdza duże zainteresowanie innowacyjnymi technologiami Mastercard. Dzięki doświadczeniom zdobytym na bardzo innowacyjnym polskim rynku płatniczym jesteśmy w stanie konkurować z dużymi firmami z Niemiec, Szwajcarii czy USA i wdrażać projekty na całym świecie” – mówi Krzysztof Drzyzga, prezes zarządu uPaid.

Klienci firmy Mastercard mają dostęp do katalogu Digital Vendor Directory w ramach swojego konta Mastercard Connect. Mastercard zakłada, że katalog dostawców oferujących płatności elektroniczne powiększy się w 2017 r. w miarę napływu nowych partnerów obsługujących większą liczbę rynków. Firma planuje rozbudować katalog jeszcze w tym roku, aby mogła z niego korzystać większa liczba klientów.