Rozwiązanie Mastercard Installments umożliwi wprowadzenie odroczonych płatności zarówno w sklepach internetowych, jak i w fizycznych punktach sprzedaży. Spółka w komunikacie zaprezentowała wyniki badania, które wskazują, że po wdrożeniu rozwiązania BNPL średnia sprzedaż zwiększa się o 45 proc., a porzucanie koszyków przez klientów zostaje zmniejszone o 35 proc.
W ramach nowego rozwiązania odroczonych płatności Mastercard współpracuje z takimi podmiotami jak Marqeta, SoFi, Barclays US, Qantas Loyalty, czy Lattitude.
Mastercard kolejnym graczem na rynku BNPL
Mastercard Installments umożliwia partnerom, głównie bankom, pożyczkodawcom i fintechom oferowanie różnych opcji w zakresie usługi BNPL. W tym zerowego oprocentowania oraz rozłożenia płatności na cztery raty. A wszystko to za pomocą nowego API, które umożliwia obliczenie wysokości raty i wybór opcji spłaty bez uciążliwej integracji z infrastrukturą akceptanta.
O udostępnieniu API dla transakcji ratalnych w lipcu br. poinformowała Visa. Wejście na rynek BNPL w ostatnim czasie zapowiedział również Revolut. Fintech pracuje nad rozwiązaniem, które pozwoli jego klientom na odroczenie każdej płatności przy użyciu karty Revolut.
Na rynku BNPL wiele się dzieje, nie wszystkim jednak podoba się rosnącą popularność odroczonych płatności. W ostatnim czasie w Londynie ruszyła kampania wymierzona w BNPL zorganizowana przez Claro Money.