mBank i AXA sprawdzili, jakie bariery związane z zakupem ubezpieczeń przez internet mają klienci w Polsce. Z badania Maison and Partners przeprowadzonego na ich zlecenie wynika, że ponad 30 proc.  klientów boi się, że źle zrozumieją warunki oferty, a w trakcie zakupów online trudno im szybko wyjaśnić wątpliwości. W przypadku bardziej skomplikowanych produktów, takich jak np. ubezpieczenie na życie, prostota i czytelność oferty są tak samo ważne i zachęcające do zakupu, jak stosunek jakości do ceny i wiarygodność firmy ubezpieczeniowej.

Czytaj także: To tylko chwilowe załamanie. Kryptowaluty wracają na prostą

Prostym językiem o bankowości i ubezpieczeniach

Ubezpieczenie mWaleczni

W Polsce ubezpieczenia wciąż najczęściej kupowane są u agentów. Co drugi badany kupił u agenta ubezpieczenie komunikacyjne OC, a ¾ z nich indywidualne ubezpieczenie na życie, wynika z analizy Maison and Partners.

W mBanku ubezpieczenia dostępne w wersji online są standardem. Chcemy, by informacje na ich temat – przekazywane w kanałach zdalnych – były prostsze i czytelniejsze. Pierwszym krokiem jest przebudowa strony internetowej, by zawarte na niej treści były bardziej zrozumiałe dla klientów – mówi Maja Wojciechowska, wicedyrektor w Departamencie Ubezpieczeń mBanku.

Ubezpieczenie Turystyczne

AXA i mBank zredagowali informacje o najpopularniejszych ubezpieczeniach w ofercie: OC/AC, nieruchomości, podróżne, na życie (w tym na wypadek zachorowania na nowotwór) tak, by odpowiadały na najczęstsze pytania klientów.

– Najważniejsze informacje o ubezpieczeniach przedstawione są na kilku stronach, w przejrzystej formie grafik i tabel. Dzięki temu, klient od razu wie:  kto jest ubezpieczycielem, co gwarantuje polisa, co zrobić, gdy chce skorzystać z ochrony czy w jakich przypadkach ubezpieczyciel nie może wypłacić odszkodowania – mówi Marcin Wąsikowski, dyrektor obszaru relacji z mBankiem w AXA Ubezpieczenia.

Bank chce w podobny sposób uprościć wszystkie informacje o ubezpieczeniach w swojej ofercie.