mBank kupił LeaseLinka. Łączna wartość transakcji to prawie 102 mln zł

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#mBank
Opublikowano: 8 marca 2019 Aktualizacja: 28 kwietnia 2019

Pomysł i wykonanie polskie, od podstaw. Jeszcze trzy lata temu mówili im, że nie da się zrobić leasingu niesamochodowego online. Fintech, który ma dopiero 20 tys. klientów, ale też ogromne perspektywy, właśnie został kupiony przez inny fintech – mBank.

Łączna wartość transakcji opiewa na 101,6 mln zł. Na tę kwotę składa się wartość sprzedawanej spółki (31,6 mln zł, z czego dla Pragma Faktoring przypadło 22,6 mln zł) oraz spłata jej zobowiązań finansowych w wysokości 70 mln zł, z czego 65 mln to spłata finansowania otrzymanego od Pragma Faktoring.

Leasingowa spółka z Grupy mBanku sfinalizowała transakcję zakupu 100% udziałów w LeaseLinku. Jest to fintech specjalizujący się w usługach płatności leasingiem. mLeasing będzie jedynym właścicielem spółki, ale obecnie nie jest planowane połączenie obu firm. Marka LeaseLink pozostanie na rynku.

mBank przejmuje polski fintech LeaseLink

LeaseLink to spółka założona przez Wojciecha Kazimierskiego (zdjęcie powyżej) i Marcina Grodowskiego w 2015 roku, operująca w obszarze fintech w sektorach leasingu oraz e-commerce. W ciągu ostatnich dwóch lat LeaseLink zbudował pozycję lidera leasingu on-line w segmencie transakcji na niskie kwoty. Usługi fintechu oferowane są przez blisko dwa tysiące sklepów internetowych, w tym te największe, takie jak: Allegro, MediaMark, RTV Euro AGD oraz sklepy stacjonarne, m.in. Centrum IKEA dla firm, FotoJoker, czy Media Markt (przy specjalnych kasach samoobsługowych).

Dzięki całkowicie zdigitalizowanemu procesowi oraz innowacyjnemu podejściu do procesowania usługi leasingowej, przedsiębiorcy mogą skorzystać z leasingu w ciągu kilku minut przez 24 godziny na dobę – na dowolnie wybrane zakupy o wartości od 1 do 50 tys. zł. Pod koniec lutego LeaseLink zaoferował także odroczone płatności dla przedsiębiorców.

W zeszłym miesiącu LeaseLink poinformował, że ma już 20 tys. klientów – to naprawdę pokaźna liczba, biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o osobach aktywnie prowadzących działalność gospodarczą. To bardzo cenna grupa użytkowników, ponieważ wykonuje dużo transakcji. W Polsce mamy ponad 1 mln przedsiębiorców, a znaczna część z nich wciąż nie wie, że może wziąć leasing nie tylko na samochód, ale także na komputer lub meble biurowe. Potencjał do wzrostu jest ogromny, dlatego w naszej ocenie mBank dokonał bardzo dobrego zakupu.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

mbank-daje-32-mln-zlotych-za-leaselinka