Wczoraj portal Cashless opublikował informacje, że Bank Pekao S.A nie będzie już sponsorem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzisiaj fundacja Jerzego Owsiaka ogłosiła, że ma już nowego partnera i został nim mBank.

Oświadczenie w sprawie rozwiązania współpracy przesłał także Bank Pekao S.A. Z treści oświadczenia wynika, że to spółka Złoty Melon zwróciła się do Pekao z inicjatywą rozwiązania umowy sponsoringowej. Jednocześnie Pekao dodaje, że dalej jest „zobowiązany do umowy darowizny na rzecz Fundacji WOŚP wspierającej potrzeby polskich szpitali i będzie to czynił na tym samym poziomie finansowym zgodnie z obowiązującą umową”.

mBank nowym sponsorem WOŚP

– Najważniejszą dla nas rolą banku jest zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych w nim pieniędzy – powiedział Jerzy Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP. – Przez ostatnie 25 lat czuliśmy to bezpieczeństwo. Przyszedł jednak czas, kiedy postanowiliśmy znaleźć bank, który razem z nami będzie obsługiwał naszą styczniową zbiórkę pieniędzy oraz całoroczne działania Orkiestry w sposób nowoczesny, z zastosowaniem wszystkich możliwości technologicznych rozwijających wyobraźnię, kreatywność i aktywność naszych darczyńców. Postanowiliśmy znaleźć partnera, który chciałby dodać do swojej standardowej działalności powiew świeżości, wyobraźni i nowych form kontaktu, zwłaszcza z młodymi ludźmi. To wszystko znaleźliśmy w mBanku – banku wizjonerskim, który jest w stanie podjąć każde wyzwanie będące istotą współpracy z taką Fundacją, jak nasza. Nigdy nie stoimy w miejscu, lubimy zmiany i cieszymy się ze wszystkich nowych technologii, które jeszcze bardziej pozwalają być z młodymi ludźmi – dodał Jerzy Owsiak.

Czytaj także: Rekordowe płatności kartami podczas 25. Finału WOŚP

Fundacja WOŚP w ciągu 25 lat działalności zebrała i wydała na sprzęt medyczny ponad 825 mln złotych

Na co dzień Fundacja korzysta z nowoczesnych produktów bankowych, które pozwalają zarządzać finansami bez ponoszenia ryzyka. Dzięki indywidualnie wynegocjowanym warunkom obsługi bankowej Fundacja może szczycić się maksymalną skutecznością w operowaniu środkami finansowymi. Dzięki temu każda złotówka przekazania Fundacji na jej działalność statutową oraz na wsparcie celów prowadzonych zbiórek wykorzystana jest bardzo efektywnie. Dziś sprzęt medyczny z serduszkiem WOŚP obecny jest we wszystkich szpitalach, w których leczone są dzieci i stanowi na wielu oddziałach podstawę nowoczesnego wyposażenia.

Czytaj także: Kolejne firmy z sektora finansowego wspierają WOŚP

– Miło nam dołączyć do grona sponsorów Finału WOŚP. Cieszymy się, że wspólnie z Fundacją będziemy grać dla dobra nas wszystkich. Wierzę, że stworzymy nową jakość w zakresie zbierania pieniędzy i dysponowania nimi. Współpraca z WOŚP to duże wyzwanie, któremu zamierzamy sprostać zgodnie z hasłem określającym strategię mBanku: Pomagać, nie wkurzać, zachwycać…, gdziekolwiek – powiedział Cezary Stypułkowski, Prezes mBanku.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje Finał WOŚP – zbiórkę pieniędzy mającą na celu wsparcie systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny.

Czytaj także: Wielowalutowa karta debetowa od Visy i mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w finansach. Był pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Zarówno dla klientów indywidualnych, jak i największych korporacji. Jest czwartym pod względem aktywów bankiem w Polsce, obsługującym ponad 5,5 mln klientów – zarówno w Polsce, skąd się wywodzi, jak również w Czechach i na Słowacji. Od 1992 roku notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

/mBank/WS