mBank podpisał umowę z KIR S.A. na świadczenie usługi dystrybucji, prezentacji i docelowo rozliczania faktur. Dzięki nowemu rozwiązaniu pod nazwą QLIK, rozliczanie masowych płatności jest szybsze i prostsze dla obu stron transakcji.

Czytaj także: Getin Bank ukarany przez UOKIK. Poszło o reklamę kredytu

QLIK w mBanku – na razie tylko dla klientów korporacyjnych

QLIK oznacza nowe możliwości dla klientów korporacyjnych mBanku. Umożliwia przekazywanie informacji o wymaganych zobowiązanych wprost do ich klientów. Proces jest automatyczny – płatności inicjowane są elektronicznie przez wystawców i przekazywane on-line do bankowości elektronicznej płatników. Dalej transakcje rozliczane są na podstawie akceptacji płatnika. Po realizacji płatności, odpowiednia informacja trafia z powrotem do wystawcy.

– Z perspektywy klienta korporacyjnego QLIK oznacza wiele korzyści. Wystarczy wspomnieć, że wdrożenie usługi pozytywnie przekłada się na szybkość spływu należności. Daje też bieżącą informację o statusie rozliczenia, co jest nie do przecenienia z punktu widzenia płynności firmy wystawcy. Integracja z usługą jest prosta, a sam proces rozliczeń sprowadzony do minimum formalności – tłumaczy Dariusz Nalepa, dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej mBanku.

Wystawca może skorzystać z usługi zawierając umowę ze swoim bankiem, a płatnik poprzez wyrażenie zgody w swoim banku. Rozwiązanie jest dostępne w bankach, które wdrożyły QLIK we współpracy z KIR S.A.

Wraz z rozwojem usługi QLIK wystawcy faktur będą mogli przekazywać do serwisów bankowości elektronicznej zarówno informacje o wymaganej płatności zobowiązania, jak również link do elektronicznego biura obsługi klienta danego wystawcy, co umożliwi płatnikowi weryfikację samej faktury lub rachunku. Dzięki usłudze QLIK klienci zyskają możliwość łatwego i wygodnego zarządzania swoimi płatnościami w jednym miejscu – czyli w swoim banku.

QLIK wkrótce dostępny będzie także dla klientów indywidualnych mBanku.