mojeID to narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych i publicznych. Usługa umożliwia realizację formalności, które dotychczas wymagały albo osobistej wizyty u dostawcy usługi, w elektrowni, u ubezpieczyciela, w placówce medycznej albo umawiania się na zawarcie umowy z kurierem.

mBank udostępnia rozwiązanie mojeID

Dotychczas do mojeID w roli dostawców tożsamości przystąpiły PKO Bank Polski, Bank Pekao, ING Bank Śląski, SGB-Bank oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem PBS i SGB-Bankiem.

Użytkownicy mojeID mogą potwierdzać swoją tożsamość wśród grona usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Dzięki mojeID, klienci tych firm mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła, zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty. Ostatnio do grona podmiotów korzystających z mojeID dołączył Totalizator Sportowy.

Klienci mBanku korzystający z mojeID mają pełną kontrolę nad danymi przekazywanymi do usługodawców – po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej, widzą wyłącznie te dane, których oczekuje usługodawca i każdorazowo wyrażają zgodę na ich przekazanie w ramach danej usługi – czytamy w komunikacie.

– Mamy już w banku pozytywne doświadczenia z profilem zaufanym. Klienci chętnie z niego korzystają przy załatwianiu urzędowych spraw. Jesteśmy przekonani, że – zwłaszcza w obecnej sytuacji – możliwość potwierdzania tożsamości online z wykorzystaniem mojeID, będzie bardzo użyteczna dla naszych klientów. Dodatkowo, w przyszłości chcemy, aby klienci firmowi również mogli korzystać z tego typu rozwiązań – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku.