Dzięki analizie predykcyjnej i sztucznej inteligencji, narzędzie Insights jest w stanie monitorować dane i wzorce transakcji w czasie rzeczywistym, tak by zidentyfikować trendy i nawyki w wydatkach użytkowników. Następnie są one tłumaczone na dostosowane do potrzeb klienta podpowiedzi i wskazówki, tak by uniknął on niechcianych opłat. O sprawie informuje serwis Finextra.

Sztuczna inteligencja będzie zarządzać Twoimi wydatkami

– Każdy z nas był w sytuacji, kiedy zapomniał anulować darmowy okres próbny danej usługi i przypadkowo kończył z subskrypcją na kolejny miesiąc lub opuścił kawiarnię, by już po wyjściu zorientować się, że przez pomyłkę jego konto zostało obciążone dwukrotnie za tę samą filiżankę kawy. Insights pomaga w unikaniu tych błędów i dawaniu aktualnych wskazówek, które są pomocne dla klienta – mówi Craig Donaldson, CEO Metro Bank.

Nowa aplikacja Metro Bank dzięki zakładce Statystyki, która będzie kategoryzować wydatki, umożliwi klientom prostsze dostrzeganie trendów i nieprawidłowości w swoich finansach. Początkowo informacje pojawiać się będą jedynie w aplikacji mobilnej Metro Bank, ale ich celem jest przekazywanie powiadomień bezpośrednio do klienta. Za każdym razem, gdy pojawią się nieprawidłowości w wydatkach za np. prąd, klient od razu to zauważy.

Prace nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w zasobach Metro Bank nadal trwają. Uruchomienie nowej usługi planowane jest na lato bieżącego roku.