– PKO Bank Polski konsekwentnie buduje swoją obecność w kanałach cyfrowych i stale inwestuje w ich rozwój. W ostatnich latach uruchomiliśmy nową bankowość internetową iPKO, w tym w wersji mobilnej i wydaliśmy całkowicie nową wersję aplikacji mobilnej IKO.- mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim

-Dzięki tym inwestycjom, ale też stałemu promowaniu nowoczesnych sposobów kontaktu z Bankiem wśród klientów, jesteśmy największym mobilnym i internetowym bankiem w Polsce. Naszym celem jest dalsze zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Spodziewamy się, że na koniec 2017 roku z urządzeń mobilnych będzie się logować około 2,5 miliona osób w kwartale – dodaje.

Bank stale się rozwija czego dowodem może być wprowadzenie nowej formy płatności kartą kredytową Inteligo.

Coraz chętniej korzystamy z bankowości mobilnej

Z każdym kolejnym kwartałem liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z kanałów cyfrowych w kontakcie z PKO Bankiem Polskim, systematycznie rośnie. Wśród prawie 2 milionów osób, które w 4. kwartale 2016 roku zalogowały się do Banku z poziomu urządzeń mobilnych, 37 proc. stanowią użytkownicy IKO (wzrost o 29 pp. kw./kw.).

Dynamicznie rośnie też liczba osób, które aktywują IKO na swoich telefonach – w grudniu PKO Bank Polski informował o przekroczeniu miliona aktywacji aplikacji IKO, co jest wynikiem dotychczas nieosiągalnym na polskim rynku.

Spośród użytkowników IKO ponad 2 proc. osób korzysta z dostępu do Banku wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Pokazuje to, że IKO jest już w pełni funkcjonalnym i wszechstronnym narzędziem do zarządzania finansami i dokonywania operacji finansowych. Można się spodziewać, że ten trend będzie się umacniał i że klienci coraz chętniej będą chcieli bankować tylko przy użyciu telefonu.

Pomimo tego PKO BP nie rezygnuje kompletnie z fizycznych oddziałów. Kilka tygodni temu pisaliśmy o zaangażowaniu banku w projekt inżynierów z Politechniki Gdańskiej. Wspólnie będą testować rozwiązania biometryczne, które mogą zostać wykorzystane do usprawnienia obsługi w banku.

Szerszy dostęp do kanałów cyfrowych

Mobilność oraz coraz szerszy dostęp do kanałów cyfrowych wpływają też na rosnącą popularność bankowych urządzeń samoobsługowych, w tym w szczególności wpłatomatów. Idąc tym tropem, PKO Bank Polski, który dysponuje jedną z największych w Polsce siecią ponad 800 wpłatomatów, wprowadził pod koniec 2016 roku po raz pierwszy na polskim rynku możliwość dokonywania mobilnych wpłat gotówki na numer telefonu powiązany z aplikacją IKO za pomocą kodów BLIK – które niedawno rozpoczęły swoją ofensywę reklamową.

Także pracownicy oddziałów PKO Banku Polskiego w całej Polsce zachęcają do korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do Banku. Doradcy, w tym wybrana grupa Ambasadorów IKO, pomagają w aktywacji aplikacji IKO, w korzystaniu z bankomatów i wpłatomatów, jeśli jest taka potrzeba, a w wybranych oddziałach istnieje możliwość zapoznania się z wersją demonstracyjną nowego iPKO, aplikacji IKO oraz możliwościami serwisu  i aplikacji mobilnej PKO Junior.

Efekty tych działań są bardzo konkretne i mierzalne – przykładowo dzięki zaangażowaniu doradców w oddziałach, od lipca 2016 r. zostało aktywowanych dodatkowo prawie 90 tysięcy aplikacji IKO, co znacząco przyczyniło się do przekroczenia miliona aktywacji.