Z bankowości elektronicznej korzystało aktywnie ponad 2 mln klientów detalicznych, a z aplikacji mobilnej 1,6 mln (wzrost o 33% rok do roku). Dodatkowo ponad 2 mln razy pobrano zakupową aplikację Goodie. Kredyty hipoteczne osiągnęły rekordową sprzedaż w wysokości 4,7 mld zł (1,8 mld zł tylko w 3 kwartale), a ich udział w portfelu kredytowym ogółem wzrósł do 53% (51% w 2019 r.).

Wyniki Banku Millennium po III kwartale

– W wynikach biznesowych na podkreślenie zasługuje historyczny rekord w zakresie sprzedaży i wypłat kredytów hipotecznych – 1,8 mld zł w 3 kwartale, a także zauważalny początek ożywienia aktywności w bankowości korporacyjnej. W tym kwartale pracowaliśmy nad dostosowaniem organizacji do nowego modelu biznesowego, który pozwoli nam odzyskać rentowność w nowym środowisku stóp procentowych – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium

W ciągu ostatnich miesięcy Bank Millennium aktywnie rozwija także usługi z zakresu otwartej bankowości. W serwisie i aplikacji Millennium można już wykonać przelew ze swojego konta z innego banku, a także skorzystać z agregatora rachunków (ostatnio umożliwiono dodanie konta z Citibanku). Szczególnie to pierwsze rozwiązanie można traktować jako nowość na polskim rynku. Usługę inicjowania płatności oferują na razie tylko trzy banki działające w Polsce – Bank Millennium, Santander Bank Polska i Alior Bank.

Na początku października pisaliśmy także o cyfryzacji hipotek w Banku Millennium. Klienci, którzy złożą wniosek o kredyt hipoteczny, będą mogli między innymi na bieżąco śledzić jego status w serwisie internetowym Millenet i aplikacji mobilnej.

/RT