Token iPKO to rozwiązanie służące do potwierdzania operacji bankowych online lub przez telefon. Teraz PKO zachęca klientów do zmiany metody autoryzacji z tokenów na kody SMS. Można to zrobić z poziomu ustawień w bankowości internetowej iPKO. Następnie usuwamy token z zakładki Token iPKO, po czym można odinstalować aplikację – wyjaśnia bank.

PKO Bank Polski wyłącza aplikację Token iPKO

Przy okazji PKO potwierdził, że już niedługo udostępni kolejne narzędzie autoryzacji, którym najprawdopodobniej będzie mobilna autoryzacja. Bank zapowiada wdrożenie od kilku miesięcy, a z mobilnej autoryzacji mogą już korzystać klienci takich banków jak ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, czy Getin Bank.

Na czym polega mobilna autoryzacja? W trakcie przeprowadzania transakcji internetowej klient otrzymuje powiadomienie push w aplikacji mobilnej IKO, które wystarczy potwierdzić jednym kliknięciem. Nie ma konieczności przepisywania kodów, co czyni to rozwiązanie znacznie wygodniejszym.

Przy okazji warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu PKO udostępnił także autoryzację transakcji kodami SMS w placówce bankowej. Dzięki temu nie trzeba składać swojego podpisu na dokumentach. Usługa jest już dostępna we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego. Klient przychodzi do oddziału w celu przeprowadzenia transakcji – na przykład wypłaty środków, czy zmiany rachunku do spłaty pożyczki – i w czasie jej realizacji otrzyma SMS-a z kodem. Następnie wystarczy zatwierdzić dyspozycję i przekazać kod doradcy w oddziale.