Według danych NBP w IV kwartale 2017 roku przeprowadzono ponad 1 mld transakcji bezgotówkowych, co potwierdza korzystny etap rozwoju rynku kart płatniczych i obrotu bezgotówkowego w Polsce. Wskaźnik liczby transakcji bezgotówkowych w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2016 wzrósł o 20%. Dane te pokazują, że na polskim rynku rośnie skłonność klienta do realizowania płatności bezgotówkowych przy użyciu kart płatniczych. Związane jest to z coraz większą świadomością finansową użytkowników. Mimo to, w fizycznych punktach sprzedaży wciąż dominuje gotówka. Dlaczego? Dla małych przedsiębiorców posiadanie terminala płatniczego wiążę się często z wysokimi kosztami, których nie są w stanie ponieść. Na szczęście istnieją już rozwiązania, dzięki którym terminal płatniczy staje się zbędny.

Smartfony zastąpią terminale płatnicze

Smartfony od dawna zastępują nam karty płatnicze, a teraz mogą być także terminalem płatniczym. Jest to dobra wiadomość dla małych przedsiębiorców, którzy do tej pory nie oferowali klientom usług terminala, a chcieliby zacząć to robić. Dzięki nowemu rozwiązaniu prowadzenie działalności będzie szybsze, łatwiejsze i przede wszystkim dużo bardziej bezpieczne, niż do tej pory. Jednym z rozwiązań na polskim rynku płatności, jakie oferuje możliwość zamienienia dowolnego smartfona w terminal do przyjmowania płatności BLIKIEM jest aplikacja Fastpass. Jest to pierwszy mobilny terminal BLIK, który pozwala w łatwy sposób z urządzenia mobilnego stworzyć terminal do przyjmowania płatności BLIKIEM właśnie. Wystarczy pobrać aplikację, zainstalować i zarejestrować się z poziomu aplikacji, by w krótkim czasie być gotowym do pobierania płatności, tam gdzie klient tego potrzebuje.

Rozwiązanie jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Wystarczy podać kwotę transakcji, podać sześciocyfrowy kod BLIK od osoby, która zobligowana jest do zapłaty za produkt lub usługę, a osoba ta akceptuje płatność za pomocą swojej aplikacji bankowej. Klient nie musi się jednak logować na stronę banku, bo praktycznie wszystkie aplikacje stosują już rozwiązania BLIK. Jest to łatwe i szybsze od stosowania zwykłej karty płatniczej. A dodatkowo bezpieczne.

Fastpass jest przede wszystkim szansą na rozwój dla małych przedsiębiorstw. Jego wygoda polega na tym, że z rozwiązania może skorzystać każdy – sprzedawca na targu, osoba pracująca w kiosku czy taksówkarz. Wystarczy, że posiada smartfon, a klient może zapłacić bez użycia fizycznego pieniądza. Dzięki aplikacji Fastpass nie tylko sama płatność jest szybsza, ale większe korzyści są zarówno po stronie przedsiębiorcy jak i klienta.

– Możliwość bezgotówkowych płatności jest niezwykle istotna dla wielu klientów. Coraz więcej konsumentów rezygnuje z posiadania gotówki zawsze przy sobie, a co za tym idzie możliwość wyboru alternatywnej metody płatności jest niekiedy decydująca dla decyzji zakupowej. Fastpass jest aplikacją dla każdego przedsiębiorcy, który nie decyduje się na stacjonarny terminal, a mimo to chce dać swoim klientom możliwość wyboru alternatywnej formy płatności. To szybka i intuicyjna aplikacja, z której skorzystać może nie tylko korporacja, ale też „mniejszy” klient. – tłumaczy Marta Kwiatkowska – content marketing and social media specialist w Tpay.com.