– Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash, do której należy sieć abc.

„Moja Paczka” w sklepach sieci abc

Operatorem usługi „Moja Paczka” będzie firma DHL Parcel, a obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom, które dostarczą terminale. Sklepy abc to kolejna sieć, która umożliwi odbieranie przesyłek kurierskich. Obecnie tego typu rozwiązania działają między innymi w sklepach Żabka i Freshmarket, a także na stacjach PKN Orlen.

Badania pokazują, że współczynnik „współkupowania”  przy tego typu usłudze wynosi około 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy – wyjaśnia Grupa Eurocash.

To nie jest odpowiedź na zakaz handlu w niedzielę – zwraca uwagę rzecznik Grupy Eurocash. Sklepy abc najczęściej są prowadzone przez drobnych przedsiębiorców i to oni sami decydowali się na otwieranie swoich placówek w niedzielę. Zdaniem rzecznika małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych.

Nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach abc to wygodne dla konsumentów rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić ich czas i zapewni wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Warto podkreślić, że zamawiając paczkę do abc konsument zyskuje możliwość jej odbioru w bardzo elastycznych godzinach. Większość sklepów abc czynna jest do późnych godzin wieczornych. Zgodnie z zakładanymi planami rozwoju, usługa będzie umożliwiała obsługę paczek przez największe firmy kurierskie w Polsce – czytamy w komunikacie.