Schemat płatniczy to zbiór zasad definiujących, w jaki sposób przeprowadzane są transakcje wykonywane za pomocą instrumentów płatniczych, w tym aplikacji mobilnych i portfeli elektronicznych. Zasady te odnoszą się do wydawania instrumentów płatniczych, przetwarzania transakcji oraz świadczenia usługi. acquiringu, w tym zawierania umów z akceptantami o przyjmowanie zapłaty przy użyciu instrumentów płatniczych.

Oferowane przez mPay płatności mobilne mają teraz otwartą drogę do kilkudziesięciu tysiący polskich sklepów internetowych. Przedpłacone portmonetki mPay będą mogły pojawić się obok innych kanałów płatności w e-commerce, np. kart płatniczych i pay-by-linków.

Kolejne metody płatności na rynku e-commerce

mPay musiał m.in. wykazać, że posiada odpowiednie procedury ciągłości działania, a jej systemy infrastrukturalne są odpowiednio chronione. Poza statusem niekartowego schematu płatniczego mPay posiada też zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej.

– Uzyskanie zezwolenia NBP pozwala na wielokierunkowy rozwój na rynku e-commerce, który nadal dynamicznie rośnie – mówi Krzysztof Hejduk, prezes zarządu mPay S.A. – Mamy już kilka przemyślanych koncepcji jak zagospodarować ten potencjał i wykorzystać możliwości wynikające ze znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych oraz dyrektywy PSD II – dodaje Krzysztof Hejduk.

Obecny na rynku od ponad 15 lat mPay stale powiększa ekosystem usług, w skład którego wchodzą m.in. rozwiązania finansowe, płatności życia codziennego, doładowania i kontent cyfrowy. Spółka ogłosiła, że od lipca br. – jako jedyna aplikacja do płatności mobilnych w Polsce – będzie oferować ok. 2 tys. kodów do gier i serwisów streamingowych oraz kluczy aktywacyjnych do systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego.