– W analizowanym okresie koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozbudowie oferty usługowej i produktowej dla klientów, poszerzając grono partnerów biznesowych o podmioty o ugruntowanej pozycji rynkowej. Prowadziliśmy również działania służące dywersyfikacji modelu biznesowego, w celu wypracowania synergii przychodowych przy jednoczesnym ograniczeniu zależności od uwarunkowań koniunkturalnych. – mówi Krzysztof Hejduk, Prezes Zarządu mPay S.A.
Wyniki finansowe mPay w II kwartale 2020
EBITDA wyniosła 0,2 mln PLN. Marże operacyjne odnotowały nieznaczny spadek ze względu na decyzję o kontynuowaniu prac rozwojowych służących finalizacji kluczowych projektów (koszty usług obcych w II kw. 2020 roku wyniosły niemal 2 mln zł vs. 1,4 mln w II kw. 2019 roku) – czytamy w komunikacie.
Pełny raport z wynikami mPay za II kwartał 2020 r. można pobrać tutaj.
W ciągu ostatniego kwartału fintech wprowadził kilka nowości. Chodzi między innymi o multiwyszukiwarkę połączeń mPay, która pomoże zaplanować podróż z poziomu aplikacji, czy o udostępnienie płatności za parowanie w Zakopanem.
mPay wprowadza weryfikację na selfie
Przy okazji prezentacji wyników finansowych mPay poinformował o nowym wdrożeniu. Chodzi o weryfikację tożsamości klientów za pomocą selfie. Fintech zapewnia, że wprowadził taką możliwość jako pierwsza niebankowa aplikacja do płatności mobilnych w Polsce. Rozwiązanie jest już dostępne zarówno na systemach Android oraz iOS.
Weryfikacja biometryczna działa bardzo podobnie do tej znanej z aplikacji bankowych. Na początek należy zrobić zdjęcie obu stron dowodu osobistego, po czym konieczne będzie wykonanie selfie. Po pomyślnie przeprowadzonej weryfikacji klient może korzystać ze wszystkich rozwiązań mPay – na przykład przelewów pomiędzy użytkownikami, czy możliwości wypłaty środków z Rachunku mPay.
Taka forma weryfikacji nie jest wymagana przy podstawowych funkcjach, czyli kupnie biletów, czy opłacaniu parkowania. Poniżej filmik prezentujący nową formę weryfikacji w apce mPay.