Fintech mPay za pośrednictwem swojej aplikacji oferuje sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, jak również możliwość wniesienia opłaty parkingowej czy też wyszukania połączeń kolejowych. Z informacji przekazanych przez mPay wynika, że czerwiec był rekordowym pod względem sprzedaży biletów i transakcji płatnego parkowania w całej historii fintechu. Okazuje się, że gdy ktoś już raz zacznie korzystać z apki do zakupu biletów i wnoszenia opłat parkingowych, to nie wraca do starych nawyków.

Czerwiec najlepszym miesiącem w historii mPay

Pomiędzy kwietniem a czerwcem sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, za pośrednictwem aplikacji mPay, wzrosła ogółem o 396 proc. Należy przy tym zauważyć, że rekordowe – w całej historii spółki – wyniki w czerwcu br. zostały wypracowane pomimo istotnie mniejszej, niż przed pandemią, mobilności pasażerów komunikacji miejskiej. W kwietniu informowaliśmy, że „fintechy od biletów” mogą mieć problemy, bo ruch w komunikacji miejskiej zamarł, a parkingi opustoszały. Dane mPay pokazują, że obawy były nieuzasadnione, bo chociaż faktycznie istotnie spadł poziom mobilności (w szczycie lock downu o 80%), to spory odsetek pozostałych pasażerów wolał korzystać z własnych smartfonów, a nie publicznych biletomatów.

Z analizy spółki pokazują, że po okresie lockdownu zwiększone zainteresowanie zakupami poprzez aplikację dotyczy nie tylko największych miast. W okresie kwiecień-czerwiec największe przyrosty wartości transakcji odnotowano w Sieradzu, bo aż 1345 proc. W ZTM Warszawa były to wzrosty 598 proc. (dane są wyrażone w procentach, więc dla mniejszych miast olbrzymie wzrosty mogą wynikać np. z efektu niskiej bazy).

– Wzrost wartości sprzedaży przez aplikację, po okresie historycznych spadków, to najlepsze potwierdzenie kierunku, w jakim powinny być rozwijane systemy płatności w transporcie publicznym. Bezpieczeństwo, dostępność usługi od ręki, proekologiczny charakter z uwagi na brak papierowego biletu, w połączeniu z prostą i intuicyjną obsługą, to dziś wyróżniki postępowych miast. Niezależnie od ich wielkości. – podsumowuje Krzysztof Hejduk, Prezes Zarządu mPay S.A.

12,7 mln sprzedanych biletów w aplikacjach mobilnych w Warszawie

Z ostatniego raportu ZTM w Warszawie za 2019 rok, sprzedaż za pomocą aplikacji na smartfony zwiększyła się w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o blisko 53 proc. (do 12 740 881 sztuk, przy wartości zakupów ponad 45 mln zł).

mPay potwierdza, że w pandemia początkowo istotnie wpłynęła na ograniczenie obecności klientów w płatnych strefach parkowania – zwłaszcza, że w wielu miastach Polski czasowo zrezygnowano z pobierania opłat za parkowanie. Ale ten czas już minął. Na obecną chwilę zainteresowanie aplikacją – jak podkreśla mPay – jest ponadprzeciętne. Odnotowano także wzrost w zakresie doładowań treści cyfrowych, które zwiększyły się o 70 proc.

– W okresie kwiecień-czerwiec mieliśmy do czynienia ze wzrostem wartości transakcji płatnego parkowania o 466 proc., przy czym w samym czerwcu sprzedaż była historycznie najwyższa, podobnie jak w przypadku biletów komunikacji miejskiej. Potwierdza to, że – choć nie wszystko wróciło jeszcze do normy – to klienci aktywniej korzystają z aplikacji do parkowania – dodaje mówi Krzysztof Hejduk.

/LP