W związku z tym najdłużej działający krajowy dostawca rozwiązań z obszaru m-płatności, przygotował dla użytkowników aplikacji w stolicy małopolski, specjalną ofertę – zwrot środków za zakup pierwszego biletu w bieżącym roku.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, podczas wstępnej analizy ofert firm zajmujących się sprzedażą biletów mobilnych, zdecydował o nieprzyznaniu zamówienia żadnej z trzech firm, które zgłosiły się do przetargu.

W następstwie niepodjęcia decyzji o wybraniu jednego operatora biletów elektronicznych, w pierwszym przetargu, który miał miejsce pod koniec 2016 r., przez ostatnie 20 dni krakowianie oraz turyści mogli nabyć bilety elektroniczne wyłącznie za pośrednictwem aplikacji Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej.

Ostatnio pojawiły się informacje o wprowadzeniu możliwości kupowania biletów za pomocą SkyCash w regionie Śląska. Możliwe też, że SkyCash również podpisze umowę z Krakowem.

                                                              Koniec Warszawskiej Karty Miejskiej?

E-bilety w Krakowie

ZIKiT ogłosił przetarg na obsługę zakupów elektronicznych biletów, ponieważ z roku na rok rośnie zainteresowanie zakupem biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem aplikacji dostępnych w telefonach komórkowych. Według danych ZIKiT, dochód z dystrybucji ebiletów w 2014 r. wyniósł 2,1 mln zł, w 2015 r. – 3,2 mln zł, a do września 2016 r. – 3,7 mln zł.

W związku z ponownym uruchomieniem aplikacji mobilnych umożliwiających nabycie biletów komunikacji miejskiej w Krakowie, mPay przygotował promocję dla użytkowników aplikacji. Osoby korzystające z mPay otrzymają zwrot kosztów elektronicznego biletu (do 4 zł) w ciągu 48 h od transakcji. Środki zostaną zwrócone do portmonetki w aplikacji niezależnie od metody płatności za bilet, promocja w Krakowie zacznie się od 23.01.2017 r i będzie trwała do końca stycznia.

-Cieszymy się, że mieszkańcy Krakowa będą mogli sami wybrać aplikację mobilną, dzięki której kupią bilet do komunikacji miejskiej. W przypadku awarii systemu jednego z dostawców usługi, mieszkańcy miasta, czy też turyści będą mogli bez problemu skorzystać z usług innego operatora.- komentuje Maciej Orzechowski, Prezes mPay

-Liczba osób kupujący ebilety wzrasta, nic dziwnego bo zakup biletu przez smartfon to przede wszystkim oszczędzanie czasu, wygoda, uniknięcie kolejek i stresu oraz, co bardzo istotne możliwość zakupu biletu w każdy dzień roku bez względu na godzinę. Rozwiązania mobilne są w centrum naszego modelu biznesowego, cieszymy się że zainteresowanie e-biletami w Krakowie jest coraz większe – dodaje.

Dzięki aplikacji mPay mieszkańcy Krakowa mogą nie tylko kupić elektroniczny bilet komunikacji miejskiej, ale również zdalnie opłacić postój na parkingu, zapłacić rachunki skanując kod kreskowy, kupić bilet na mecz i płacić za zakupy w internecie. Płatności dokonuje się bezpośrednio w aplikacji mPay. Można wybrać trzy źródła płatności: przedpłacona portmonetka w aplikacji, podpięta karta płatnicza lub karta w elektronicznym portfelu kart MasterPass.