– BLIK już na dobre wpisał się w polskie zwyczaje zakupowe. W 2017 roku zrealizowano nim 33 miliony transakcji, a liczba jego użytkowników wzrosła w stosunku do roku 2016 prawie dwukrotnie. Klienci doceniają wygodę, bezpieczeństwo i brak potrzeby posiadania gotówki, karty płatniczej, a nawet jej danych –  mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Czytaj także: Chatbot odpowie na pytania klientów ING

Bank udostępnia wpłaty gotówki bez karty – za pomocą BLIKa

– Dotychczas przy pomocy kodu BLIK klienci mogli płacić stacjonarnie i online za usługi i produkty, wykonywać przelewy na numer telefonu oraz wypłacać pieniądze z bankomatu. Teraz mogą również w prosty i bezpieczny sposób wpłacić gotówkę we wpłatomacie, bez użycia karty – dodaje.

Aby skorzystać z usługi, klient wybiera we wpłatomacie opcję „Wpłata BLIK”, wpisuje tam 6-cyfrowy kod BLIK dostępny w aplikacji mobilnej, potwierdza wpłatę w aplikacji za pomocą hasła mobilnego, następnie wkłada banknoty do wpłatomatu i zatwierdza ilość oraz kwotę deponowanych banknotów.

Użytkownik może otrzymać potwierdzenie wpłaty na dwa sposoby: jako wiadomość PUSH w aplikacji oraz w formie wydruku z wpłatomatu. Środki pojawiają się na rachunku klienta w czasie rzeczywistym, po zakończeniu transakcji. Wpłata BLIK umożliwia także szybką spłatę karty kredytowej, jeżeli wpłata została dokonana na rachunek karty.

Usługa została dostosowana do potrzeb osób z dysfunkcjami ruchowymi – przycisk wpłaty BLIK jest umieszczony niżej niż czytnik kart, dzięki czemu jest łatwiej dostępny.

Czytaj także: Nowa funkcja w BLIKu już niedługo

System BLIK posiada już ponad 6 mln użytkowników. W 2017 roku Polacy zapłacili BLIKIEM 33 mln razy, podczas gdy w samym czwartym kwartale BLIKIEM zrealizowano 12 milionów transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu). Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Rekordowy BLIK. 33 miliony transakcji w 2017 roku.

Bank Millennium/RT