Najwięcej umów na terminale zostało podpisanych w województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim. Przedsiębiorcy, którzy przystąpili do Programu Polska Bezgotówkowa reprezentują ponad 300 rodzajów działalności. Poniżej grafiki przedstawiające szczegółowe dane.

Już 50 tys. terminali płatniczych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa

Na terminal najczęściej decydują się właściciele sklepów, w tym sklepów spożywczych, restauracji, zakłady fryzjersko-kosmetyczne, usługi transportowe. Rośnie również zainteresowanie Programem wśród przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej oraz usług medycznych. Między innymi dzięki działalności Polski Bezgotówkowej zanotowano największy wzrost terminali płatniczych w historii. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Rekordowy wzrost terminali płatniczych. Najnowsze dane NBP.

Płatności bezgotówkowe zyskują coraz większą popularność w małych sklepach i punktach usługowych o typowo lokalnym charakterze. Dla konsumentów liczy się szybkość i wygoda transakcji, dlatego też chętniej korzystają z usług miejsc, które oferują wybór sposobu płatności. Nie trzeba się każdorazowo zastanawiać, jak i czym zapłacić. Dla przedsiębiorców posiadanie terminala do obsługi płatności bezgotówkowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, ich satysfakcji z zakupów i lojalności.

– Małe sklepy i punkty usługowe to jedyne w swoim rodzaju centra lokalnych społeczności, w których relacje opierają się na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Ich właściciele nie chcą zawieść oczekiwań swoich klientów, którzy stanowią podstawę ich biznesu i egzystencji. Natomiast klienci często wolą z nich korzystać, bo mogą zaoszczędzić czas, otrzymać spersonalizowaną obsługę i pomoc. Dlatego cieszy nas duże zainteresowanie Programem ze strony mikro i małych przedsiębiorców – powiedział dr Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Polska Bezgotówkowa/RT