W zeszłym roku bank udostępnił klientom samoobsługowe oddziały, wyposażone w kioski VTS (Video Teller System) działające na systemie LiveBank, wdrożonym przez Ailleron końcem 2016 roku. W oddziałach tych klienci mogli całkowicie automatycznie zrealizować transakcje, prowadzić rozmowę wideo z doradcą, przesyłać podpisane dokumenty, a także wpłacać i wypłacać gotówkę. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Krakowska spółka pomoże greckiemu potentatowi.

Czytaj także: Aplikacja zdradziła sekrety amerykańskiej armii

LiveBank, czyli wirtualny oddział

Kontynuując współpracę z Ailleron, Piraeus Bank podjął decyzję o udostępnieniu wirtualnego oddziału klientom banku, korzystającym z serwisu bankowego na komputerach i smartfonach. Będzie to uzupełnienie dla działających już zautomatyzowanych oddziałów.

Wirtualny oddział LiveBank jest innowacyjnym i unikalnym rozwiązaniem, wykorzystywanym przez banki na całym świecie, i wypełniającym lukę między bogatymi w doradztwo, ale drogimi oddziałami fizycznymi, a łatwo dostępnymi, ale słabiej konwertującymi kanałami elektronicznymi. Oddział taki umożliwia współpracę z doradcą banku podczas połączenia wideo, audio lub czatu, która umożliwia realizację bardziej skomplikowanych transakcji, takich jak np. wypełnianie wniosków kredytowych.

Efektywną współpracę umożliwią interaktywne symulatory, wspólna praca na dokumentach i formularzach, udostępnianie ekranu, podpisywanie dokumentów na ekranie dotykowym, lub w formie przesłania zdjęcia podpisanego dokumentu, a także co-browsing, umożliwiający dokonywanie zmian przez pracownika banku w oknie na urządzeniu klienta. System umożliwia również całkowicie zdalne zweryfikowanie tożsamości nowych klientów z zachowaniem najwyższego bezpieczeństwa.

Czytaj także: Apple Pay wspólnie z Blikiem? Negocjacje z PSP podobno trwają

Ailleron kontynuuje współpracę z Piraues Bank

Całość procesów jest tak dostosowana, aby do sfery wirtualnej przenieść jak największą część oferty banku i umożliwić ich skuteczną sprzedaż w kanałach cyfrowych. Dla klientów banku, wirtualny oddział oznacza załatwienie wszystkich formalności bezpośrednio na ich urządzeniach, z domowego zacisza, bez uciążliwych wizyt w oddziale banku.

Czytaj także: Marek Lesiak, Efigence – czyli jak polski fintech zdobywa Dubaj

– Cieszymy się, że nasza współpraca z bankiem jest kontynuowana, co jest potwierdzeniem i uznaniem jakości naszego produktu i włożonej pracy, a także gwarancją, iż spełniają one oczekiwania czołowych banków i ich klientów. Mocno kibicowaliśmy innowacyjnym na skalę Europy samoobsługowym oddziałom, które odniosły niebywały sukces. Jestem pewien, że nowy, wirtualny oddział będzie cieszył się podobnym uznaniem klientów banku – mówi Piotr Skrabski, Członek Zarządu i Dyrektor Generalny LiveBank w Ailleron SA.

– Współpraca z tak nowoczesnym bankiem stanowi doskonałą rekomendację dla ekspansji produktów Ailleron w regionie Europy Południowej — dodaje.