17 kwietnia 2018, 09:00:IoT Poland Show - Centrum Targowo-Kongresowe, Marsa 56c, 04-242 Warszawa, Polska

Native programmatic dotarł do Polski

Native programmatic dotarł do Polski

Pomaga zwiększyć zaangażowanie, jest odpowiedzią na efekt banner blindness i zapewnia dotarcie na szeroką skalę do właściwego użytkownika w odpowiednim czasie oraz kontekście. Notuje średnio 6x wyższy CTR. To tylko niektóre z zalet reklamy natywnej w modelu programatycznym, która została właśnie wprowadzona na polski rynek przez Netsprint.

Oferowane przez native ads nieinwazyjne formaty reklamowe są odpowiedzią na nową rzeczywistość marketingową, która wymusza zmianę w sposobie komunikacji z grupą docelową. Internauci reagują niechęcią na tradycyjne banery reklamowe, co w konsekwencji prowadzi do rosnącego odsetku użytkowników korzystających z adblocków.  Nic więc dziwnego, że według raportu eMarketera w samych Stanach Zjednoczonych, reklamodawcy przeznaczą jeszcze w tym roku aż 53% z budżetów display na native programmatic.

Czytaj także: Blockchain na linii podatnik – rząd?

Native Programmatic w Polsce

W odpowiedzi na zagraniczne trendy, Netsprint, jako pierwszy w Polsce, zintegrował natywne placementy sieci ContentStream z modelem programatycznym. Rozwiązanie jest już dostępne w open market na najpopularniejszych platformach zakupowych, takich jak  Adform i DoubleClick Bid Manager. Dodatkowo w DBM istnieje możliwość zakupu powierzchni native w Private Market Places.

– Native programmatic pozwala promować przekaz reklamowy przy użyciu przyjaznych, natywnych i angażujący uwagę internauty formatów: linków in-feed emitowanych w listingu pomiędzy najnowszymi wiadomościami redakcyjnymi oraz linków w boksach “Czytaj także” (pomiędzy rekomendacjami innych, ciekawych dla czytelnika treści). Dodatkowo wykorzystanie danych o użytkowniku gromadzonych w DMP (np.: Netsprint Audience) zapewnia dotarcie do osób realnie zainteresowanych daną treścią lub do osób, które posiadają intencję zakupową w odniesieniu do konkretnego produktu lub usługi. – komentuje Łukasz Ciechanek, Product Owner Native&Content Marketing w Netsprint.

Poniżej przykłady natywnych placementów w sieci ContentStream:

Native-Programmatic-Netsprint-ContentStream

Właściwy czas, miejsce, forma i… użytkownik

Native Ads jest przyjaznym formatem reklamowy, dopasowanym do layoutu stron www, stając się jego nierozłącznym elementem. Reklama natywna może przybierać różne formy począwszy od artykułu, video, tutoriali, skończywszy na obiektywnym teście produktów.

– Placementy natywne, już przez samo miejsce i sposób osadzenia reklam w serwisach WWW i aplikacjach mobilnych, docierają do osób znajdujących się w danej chwili w nastroju poszukiwania nowych i ciekawych informacji – dodaje Łukasz Ciechanek.

Natywne formaty prezentowane są odpowiedniemu odbiorcy w formie, miejscu i czasie, które wynikają wprost z dotychczas podejmowanych przez niego aktywności w internecie.

Czytaj także: Jak zostać programistą w Europie? Koszty edukacji i zarobki

Dostępne formaty natywne w ContentStream

Netsprint w swoim portfolio oferuje 2 formaty natywne, które są wyświetlane w listingach najświeższych newsów na stronach głównych serwisów www i aplikacji mobilnych oraz w boksach rekomendacji treści “Czytaj także” emitowane najczęściej bezpośrednio pod artykułami na serwisach WWW.

Opisywane placementy dostosowują swój wygląd i charakter do otoczenia redakcyjnego stając się integralną częścią serwisu.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone