W konkurencyjnym krajobrazie bankowym oczekiwania klientów i pracowników zmieniają się z dnia na dzień. To, co cenimy to już nie tylko szybkość i wygoda, ale również (a może przede wszystkim) zaufanie i spersonalizowane podejście do klienta. Instytucje finansowe starają się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, wykorzystując odpowiednie technologie oraz doświadczenie swoich pracowników. nCino reklamuje się, jako serwis stworzony przez bankierów i dla bankierów. Działa w ramach systemu operacyjnego banku w chmurze, co usprawnia interakcje z klientami oraz pracownikami. Wydajność, przejrzystość i rentowność – główne cele nCino mające zapewnić im sukces.

Czytaj także: KNF podbija Tajwan. Podpisano umowę o współpracy w zakresie Fintech

Co zyskujemy dzięki nCino?

nCino działa na rynku od 2012 roku. Grupa bankierów z inicjatywy której wyszedł pomysł założenia firmy, uznała komercyjny proces kredytowy za nieefektywny i bardzo czasochłonny. Celem było stworzenie systemu opartego o rozwiązania chmurowe, co umożliwiłoby zwiększenie przejrzystości i przede wszystkim wydajności pracy, przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami. nCino swoją działalnością wzbudziło spore zainteresowanie wśród instytucji finansowych, które w kolejnych latach działalności firmy zaczęły korzystać z systemu operacyjnego banku.

Obecnie z systemu operacyjnego nCino korzysta ponad 150 banków i kas oszczędnościowych wszystkich rozmiarów. Instytucje widzą w nim możliwość rozwoju i usprawnienia swojej działalności. Szybkość, cyfrowe doświadczenia, jakich oczekują klienci, pasja – wszystko to oferuje system. Misja firmy jest prosta, ale jakże istotna – przekształcać usługi finansowe poprzez innowacje, reputację i szybkość.

Czytaj także: Startuje BANCOVO. – pierwszy w Polsce pośrednik finansowy online

Bezpieczne rozwiązanie oparte na chmurze

Dzięki systemu operacyjnemu opartego na chmurze, nCino umożliwia pracownikom banków zarządzanie treścią przedsiębiorstwa, natychmiastowe możliwości raportowania, czy wgląd w operacje banku. Fakt, że został zaprogramowany przez bankierów, którzy rozumieją, jak działają (albo powinny działać) instytucje finansowe, nCino zapewnia poszerzenie relacji z klientami, pozwala na analitykę danych oraz skupia się na poprawieniu przychodów i wydajności firmy. Wybiega daleko naprzód przed swoją konkurencję. Innymi słowa nCino pomaga bankom w odblokowaniu ich pełnej mocy w celu wzmocnienia lojalności ich klientów. Czy to się im udaje? O sukcesie świadczy coraz większe zainteresowanie ze strony banków, czy instytucji z sektora fintech.

Technologia nCino zapewnia również integrację rozwiązań innych firm oraz dostęp do danych dotyczących relacji, pożyczek czy usług z istniejących już systemów bankowych. Co to oznacza w praktyce? Odmiennie systemy można zastąpić jedną platformą cyfrową, która obejmuje nie tylko instytucje bankowe, ale również ich klientów.

– Integracje zapewniają wgląd w dane, a system nCino sprawia, że dane mogą być wykorzystywane przez instytucje finansowe, uzupełniając lub dodając funkcjonalność produktu. Klienci mogą ubiegać się o kredyty i konta depozytowe online, uzyskać przejrzystość statusu pożyczek, łatwo korespondować z ich instytucją i przesłać wymaganą dokumentację – mówi Rohit Mahna, dyrektor generalny Salesforce (lider wśród rozwiązań CMR), które korzysta z usług nCino.

Czytaj także: DiPocket udostępnia Google Pay

Musimy zmienić swoje nastawienie

Wprowadzenie rozwiązań chmurowych nie wiąże się z problemami technicznymi. Główną przeszkodą jest zmiana kulturowa – zmiana, która musi nastąpić przede wszystkim w naszych głowach. Poza millenialsami mało osób otwartych jest na takie rozwiązania. Kojarzone są z czymś nowym, a przez to nie do końca bezpiecznym. W rzeczywistości rozwiązania oparte o chmurę pojawiają się coraz częściej i naprawdę mogą ułatwić życie całemu społeczeństwu. Benefity płynące z systemów chmurowych możemy czerpać także w sektorze finansów. Bankom potrzebne są platformy, które zapewnią większą elastyczność, niż tą dostępną teraz. Przejście do chmury musimy zacząć postrzegać nie jak problem, ale jak inwestycję w przyszłość. A przecież przyszłość jest dziś.

Czytaj także: Tokeny od VISA: CyberSource Token Management Service