Santander mobile

Obecnie dobiega końca etap pilotażu, w którym udział wzięło 75 tys. klientów. Klienci otrzymają nową wersję aplikacji w różnych terminach. Proces przenoszenia rozpocznie się 4 września i potrwa około 6 tygodni. Osoby, które mają włączoną funkcję automatycznej aktualizacji aplikacji w swoim telefonie, nie muszą pobierać nowej wersji. Gdy zostanie im ona udostępniona, po zalogowaniu zobaczą ekran powitalny nowej aplikacji Santander mobile.

Natomiast klienci, którzy nie mają włączonej automatycznej aktualizacji aplikacji, nową wersję Santander mobile będą mogli pobrać ze sklepów Google Play lub App Store. Gdy będzie już dla nich dostępna, obok logo aplikacji pojawi się przycisk Aktualizuj.

Jedną z głównych zmian będzie wprowadzenie domyślnie mobilnej autoryzacji dla wszystkich klientów. Dzięki temu transakcje nie muszą być potwierdzane kodem SMS. Wystarczy autoryzacja za pomocą kodu PIN w aplikacji lub biometrycznie – odciskiem palca albo skanem twarzy.

Santander udostępni nową wersję aplikacji mobilnej

W aplikacji pojawi się również dużo opcji personalizacji. Użytkownik może zdecydować jak będzie wyglądał jego pulpit – wybiera m.in z wersji klasycznej oraz smart w kolorze czarnym lub czerwonym. Dodatkowo klient może określić jak bank ma się do niego zwracać w aplikacji, a także ustawić wybraną tapetę.

Personalizacja obejmuje także widok produktów na pulpicie – można wybrać, które produkty chcemy mieć na pierwszym planie, a które wolimy ukryć. Klient ma także opcję zmiany kolejności wyświetlanych produktów. Dodatkowo użytkownicy mogą ustawiać skróty według swoich preferencji. Na pulpicie zobaczymy 4 skróty do funkcji takich jak przelew, oferta banku, BLIK lub „Moje cele”. Klienci mają opcję ustawiania tych najbardziej przydatnych dla siebie. Wystarczy kliknąć ikonkę plusa, a następnie wybrać pole „Dopasuj skróty”. Kolejny krok to przeciągnięcie kafelka w miejsce skrótów i zapisanie zmian.

W nowej aplikacji Santander mobile wprowadzono także możliwość ustawienia trybu dyskretnego, dzięki któremu nasze wydatki i stan konta nie będą widoczne na pulpicie. Może to być przydatne, gdy korzystamy z aplikacji w zatłoczonym miejscu, lub gdy chcemy pokazać możliwości apki znajomemu.

Ważną nowością jest również kalkulator śladu węglowego. Klienci będą mogli zapoznać się z tym, czym tak naprawdę jest ślad węglowy oraz jak ich codzienne nawyki zakupowe wpływają na środowisko. Od kilku miesięcy takie rozwiązanie jest dostępne w internetowym serwisie transakcyjnym Santandera – teraz pojawi się także w aplikacji. Dodatkowo klienci firmowi korzystający z aplikacji uzyskają dostęp do BLIKA.

Nowa, pełna wersja Santander mobile będzie dostępna dla pierwszych klientów już we wrześniu. W trakcie pilotażu z wersji beta miało skorzystać 75 tys. osób. Prezentację z dzisiejszej konferencji prasowej można znaleźć tutaj.

Nowe funkcje w aplikacji Santander mobile

  • Personalizacja – klient może sam zdecydować, jak ma wyglądać jego pulpit – dostosować go do swoich potrzeb i preferencji. Możliwe jest np. powitanie własnym imieniem, wybór języka, wybór zdjęcia, tapety czy dopasowanie skrótów widocznych na ekranie.
  • Finanse pod kontrolą – klient indywidualny w każdej chwili może sprawdzić, czy i ile zapłaci w danym miesiącu za konto Santander i kartę Dopasowaną. Nie musi liczyć swoich wydatków w miesiącu. W Poradniku cenowym znajdzie informację, ile brakuje, aby opłata miesięczna za prowadzenie konta Santander i kartę wynosiła 0 zł.
  • Bezpieczeństwo – aby korzystanie z bankowości mobilnej było jeszcze bezpieczniejsze, bank wprowadził dodatkowe funkcje. Domyślną formą potwierdzania transakcji internetowych będzie mobilna autoryzacja. Dzięki temu zlecenia w aplikacji i bankowości internetowej można potwierdzić odciskiem palca, rozpoznawaniem twarzy lub czterocyfrowym PIN-em. Nowo wprowadzony tryb dyskretny sprawi, że wydatki i stan konta nie będą widoczne na pulpicie.
  • Płatności mobilne – użytkownik nowej aplikacji będzie miał możliwość odkrycia numeru karty oraz kodu CVV2/CVC2 i dzięki temu będzie mógł robić transakcje internetowe, bez konieczności posiadania karty plastikowej. Dodatkowo w nowej aplikacji, dzięki opcji zapisanych odbiorców – przelewy będą szybsze i prostsze. Dla klientów, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i korzystają z bankowości internetowej pojawi się możliwość zapłaty BLIKIEM.
  • Ponadto w aplikacji dla klientów indywidualnych dostępna jest funkcja szacowania śladu węglowego na podstawie wydatków kartami płatniczymi. Ślad węglowy szacowany jest w oparciu o kategorie, wydatków pogrupowane wg kodu MCC (Merchant Category Code) np. transport, dom, supermarkety i zakupy codzienne. Funkcje szacowania śladu węglowego można wyłączyć w aplikacji. W ramach tej funkcji klienci będą mogli korzystać z porad, jak zmieniać codzienne nawyki na bardziej ekologiczne.