23 listopada 2017, 09:00:IT w Administracji GigaCon - Hotel Courtyard, ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska

Nowa strategia Alior Banku

Szesnaście firm rywalizuje o udział w programie akceleracyjnym Alior Banku

17 września br. ruszyła pierwsza w historii Alior Banku kampania marketingowa promująca usługi daily bankingu. Stanowi ona element odświeżonej komunikacji marki. Koncepcja kampanii została dostosowana do wprowadzonej w tym roku strategii „Cyfrowego buntownika”, jednak najbardziej charakterystyczne dla banku symbole, takie jak logo z wizerunkiem anioła czy postacie w melonikach, nie zmieniły się i nawiązują do tradycji.

Głównymi elementami kampanii będą Konto Jakże Osobiste, umożliwiające samodzielny wybór korzyści przez klienta oraz bankowość internetowa i mobilna w nowej odsłonie.

Czytaj także: Czy Google to już fintech? Nowa aplikacja pozwala płacić dźwiękiem

Alior Bank startuje z kampanią daily banking

Nową kampanię Alior Banku zainaugurowano telewizyjną emisją spotu o bankowości mobilnej, w którym bank prezentuje  zalety  aplikacji na smartfony oraz jej nowe funkcje, takie jak usługa skanowania faktur. W reklamie na ekranie smartfonu pojawia się symbol melonika, którym klient przywołuje panią w meloniku.

Spowolnienie świata po kliknięciu w melonik podkreśla, że klient podłączył się do równoległego świata cyfrowej bankowości internetowej. Nowością w odświeżonym formacie komunikacji Alior Banku jest również efekt świetlistości podkreślający dynamiczny i innowacyjny charakter banku.

Czytaj także: Nowe hasło Alior Banku. Bank nowości

Odświeżona komunikacja Alior Banku łączy tradycyjne elementy, na których bank opierał swoje dotychczasowe działania promocyjne, takie jak postacie w melonikach oraz sformułowanie „wyższa kultura”, z nowymi symbolami (ikona melonika, efekt spowolnienia i świetlistości). Wraz z kampanią daily banking Alior Bank zmienił swój główny claim. Nowe hasło banku to: „Wyższa kultura. Bank nowości”.

Nowym elementem w komunikacji jest ikona melonika. Za jej pomocą, w razie potrzeby, klient jest w stanie przywołać panią lub pana w meloniku. Postacie te istnieją wyłącznie w świecie cyfrowym. Ikona melonika stanie się również nowym znakiem graficznym aplikacji mobilnej banku.

Pani i pan w meloniku, tak jak wcześniej, są symbolami marki, jednak Alior Bank uwspółcześnił te postacie wizualnie. Dzięki odświeżeniu ich wyglądu pozostają one eleganckie, ale dodano im odrobinę ekstrawagancji
i dystyngowanego luzu, co sugeruje mniejsze sformalizowanie relacji klient-bank.

Kampanię promującą odświeżoną komunikację Alior Banku uzupełniają m.in. digitalowe działania w Internecie, takie jak współpraca z influencerami oraz niestandardowe projekty witryn, którymi Alior Bank oklei placówki.

Kolejny spot Alior Banku w ramach nowej kampanii, tym razem promujący Konto Jakże Osobiste, pojawi się w mediach w najbliższą niedzielę 24 września.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone