Na ich podstawie bank zmienił warstwę wizualną strony, dostosowując ją jednocześnie do najnowszych trendów. Zmienił też układ informacji, którego punktem wyjścia stały się potrzeby klientów. Strona została również zoptymalizowana pod kątem korzystania z niej na urządzeniach mobilnych.

Opinie klientów są najważniejsze

– Zmiany zaprojektowaliśmy w oparciu o tysiące opinii klientów i potencjalnych użytkowników. Wszystkie rozwiązania tworzymy dla nich, dlatego te opinie i sugestie są dla nas najważniejsze. Zależy nam też, by nasze usługi i rozwiązania były maksymalnie wygodne i przyjazne w korzystaniu. Dzięki takiemu podejściu wypracowaliśmy jedno z najlepszych wśród banków doświadczeń użytkownika (tzw. User Experience) – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

– Obserwujemy ostatnio zmiany zachowań klientów – coraz więcej wejść na stronę odbywa się z urządzeń mobilnych i częstotliwość ta rośnie. To mocno zdeterminowało nowy wygląd strony, która została zoptymalizowana pod kątem korzystania z niej właśnie na urządzeniach mobilnych. Chcieliśmy również, by czas ładowania strony był jeszcze krótszy niż dotychczas. Zmiany te powinny się przełożyć na jeszcze większy komfort korzystania z naszych usług – dodaje Halina Karpińska.

Co się zmienia?

Główne zmiany na stronie to podniesienie poziomu czytelności i przejrzystości, dopasowanie jej do najnowszych trendów w designie, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych oraz zmiana prezentacji treści. Na stronie głównej można znaleźć nowy sposób prezentacji produktów, podzielonych w zależności od konkretnych potrzeb użytkownika (np. Czas wolny czy Rodzina i przyszłość). W przypadku strony logowania zmieniła się przede wszystkim warstwa wizualna. Sposób logowania pozostaje bez zmian. Nadal wymagane będzie podanie MilleKodu, H@sła 1 oraz dwóch wybranych znaków z identyfikatora, np. dwóch cyfr z numeru PESEL. Teraz jednak będzie można dodatkowo, podczas wprowadzania H@sła 1 lub identyfikatora, skorzystać z opcji podglądu wprowadzonych znaków.

Dzięki dostosowaniu strony internetowej banku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w kwietniu br. Bank Millennium zwyciężył w konkursie „Strona Internetowa bez Barier”, promującym dostęp do informacji cyfrowej osobom niepełnosprawnym, starszym, niezamożnym i narażonym na wykluczenie cyfrowe. Nowa wersja strony banku również została w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Bank Millennium od lat wdraża tego typu rozwiązania. Serwisy internetowe napisane są prostym i zrozumiałym językiem oraz mogą być odczytywane przez czytniki tekstu. Osoby niewidome lub niedowidzące mogą korzystać ze strony internetowej posługując się tylko klawiaturą – do nawigacji nie jest potrzebna mysz. Strona wyposażona jest w możliwość powiększania tekstu, przystosowana jest również do czytania w trybie wysokiego kontrastu.

BM nowa strona