Użytkownicy Androida otrzymali dostęp do powiadomień push, natomiast posiadacze urządzeń z systemem iOS mogą już otworzyć rachunek z poziomu aplikacji IKO.

Powiadomienia push na Androidzie i zdalne uruchomienie rachunku na iOS

Powiadomienia push to komunikaty dotyczące zdarzeń na koncie klienta. Użytkownicy Androida czekali na taką funkcję od czerwca, kiedy to została ona udostępniona posiadaczom iPhone’ów. Komunikaty push będą wyświetlane w trzech kategoriach:

  • Komunikaty – wiadomości związane z bieżącą działalnością banku, dostępnością aplikacji IKO.
  • Oferty – wiadomości z ofertą produktową lub promocjami,
  • Zdarzenia – wiadomości powiązane ze statusami operacji i transakcji bankowych (tu znajdziesz np. potwierdzenie otrzymania przelewu na telefon, prośbę o przelew).

Natomiast użytkownicy iOS-a mogą już otwierać konto z poziomu aplikacji IKO. Po włączeniu apki wystarczy wybrać opcję „Nie mam konta”. W ten sposób można otworzyć takie rachunki jak Konto za Zero, Konto bez Granic, Konto za Zero Rodzina 500+, czy rachunki młodzieżowe. Po wypełnieniu formularzy i wybraniu karty płatniczej umowę do domu przywiezie kurier.

Co ciekawe taką nowość PKO Bank Polski zaoferował posiadaczom Androida już na początku sierpnia. Jedynym mankamentem nowej usługi jest konieczność wizyty kuriera. Niestety PKO Bank Polski nie oferuje na razie wideoweryfikacji, czyli potwierdzania tożsamości za pomocą czatu wideo. Na polskim rynku taka usługa dostępna jest w Alior Banku, mBanku, Santander Bank Polska i w Nest Bank. Inne rozwiązanie, które można zastosować do zdalnej obsługi klienta to podpisy elektroniczne, które pozwalają na zawieranie umów kredytowych w 100% online. Ostatnio takim wdrożeniem pochwalił się bank BGŻ BNP Paribas, wspólnie z polskim fintechem Autenti.