Od momentu udostępnienia Mastercard Engage w lutym 2017 r., platforma potroiła liczbę dostępnych na niej dostawców (tzw. vendorów). Możliwości, które są oni w stanie zaoferować, obejmują m. in. wdrażanie portfeli cyfrowych, tokenizację, ułatwianie usługi błyskawicznych wypłat i uruchamianie mobilnych punktów sprzedaży.

Czytaj także: Polacy muszą odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości

Rozbudowa platformy Mastercard Angage

Na platformie Engage jest obecnie dostępnych ponad 150 dostawców. Wielu z nich obsługuje klientów Mastercard na szczeblu globalnym i regionalnym. Klienci, którzy podjęli współpracę z tymi dostawcami, nie muszą samodzielnie eksperymentować z nieznanymi technologiami, zmniejszają ryzyko rozwiązywania problemów w trakcie realizacji projektów i przyspieszają wejście nowych usług na rynek.

Współczesny świat cyfrowy daje nowe możliwości, ale dla urzeczywistnienia swoich pomysłów firmy potrzebują właściwych zasobów. Dzięki rozbudowie platformy Engage i połączeniu większej liczby klientów z właściwymi partnerami, klienci ci mogą niezależnie ocenić partnerów i skupić się na pozytywnym oddziaływaniu w skali globalnej – powiedziała Kiki Del Valle, wiceprezes ds. programu Commerce on Every Device w Mastercard.

Rozbudowana platforma Mastercard Engage udostępnia obecnie wydawcom, sprzedawcom detalicznym i producentom urządzeń IoT kompletne środowisko do dokonywania płatności.

Czytaj także: Kto będzie szefem Departamentu FinTech w KNF?

Wydawcy

Wydawcy kart płatniczych odnoszą korzyści z platformy Mastercard Engage dzięki dostępności 22 dostawców, w tym m.in. firmy Giesecke & Devrient, która potrafi łatwo wprowadzić do oferty karty stokenizowane lub w formie elektronicznej, a także wdrożyć własne portfele elektroniczne z usługą Masterpass. Ponadto firma Inside Secure rozszerzyła swój udział i jej katalog obejmuje obecnie interfejsy API QR Masterpass w portfelach elektronicznych, które umożliwiają przyjmowanie płatności z użyciem kodów QR.

Czytaj także: Zakaz handlu w niedziele wpłynie też na inne branże

Detaliści

Od teraz platforma Mastercard Engage obejmuje katalog dający sprzedawcom detalicznym dostęp do 100 dostawców, którzy oferują rozwiązania w zakresie mobilnych punktów sprzedaży. Firma planuje także dodać do katalogu nowe firmy, co pomoże sprzedawcom w zintegrowaniu rozwiązań błyskawicznych płatności, takich jak Mastercard Send i MoneySend.

Czytaj także: Shumee zaszumiało rok temu. Jak im idzie?

Producenci urządzeń IoT

Producenci urządzeń podłączonych do sieci w ramach koncepcji Internetu Rzeczy (IoT) mogą współpracować z partnerami Mastercard Engage nad dodaniem do tych urządzeń funkcji płatniczej, korzystając z usługi tokenizacji Mastercard Digital Enablement Service. Za pośrednictwem dostawców z platformy, firma Fit Pay planuje w 2018 r. udostępnić funkcje dokonywania płatności w ponad 9 milionach egzemplarzy urządzeń typu wearables w ramach współpracy z producentami urządzeń.

Mastercard zakłada, że w 2018 r. platforma Engage będzie kontynuować swój rozwój, dzięki czemu pojawią się na niej nowi dostawcy, wspierający wiele innowacyjnych rozwiązań płatniczych.

Czytaj także: Branża automotive odważnie wchodzi w chmurę

Mastercard/AS