Noworoczne wyprzedaże praktycznie są już za nami. Sklepy z roku na rok wykorzystują promocyjne hasła w komunikacji z klientem, chcąc przyciągnąć jak najwięcej osób i sprzedać, jak najwięcej dóbr. Promocje w polskich sklepach nie są jednak tak korzystne, jak np. w USA. Oferty dotyczą nie tylko sklepów stacjonarnych, ale również internetowych.

Czytaj także: Nowości od Google. Wiadomości z okolicy i większa kontrola nad reklamami

Co kupowaliśmy najchętniej i najtaniej?

Widoczne obniżki na polskim rynku w trakcie okresu świątecznych i noworocznych promocji dotyczyły gier komputerowych. Sukcesywnie zostały również obniżane ceny smartfonów. Około 30% produktów było najtańszych w połowie listopada, czyli na tydzień przed Black Friday. Aż 42,9% produktów miało najniższe ceny w okresie wyprzedaży noworocznych. W zeszłym roku wynik ten wynosił 31,4%.

Czytaj także: Cyfryzacja w sektorze dostawców energii i gazu nabiera rozpędu

Promocje wcale nie tak korzystne

Mimo ogólnego poglądu, że najbardziej opłaca się robić zakupy w okresie świątecznych i noworocznych promocji, przeceny w polskich sklepach wcale nie są tak korzystne. W porównaniu choćby do USA, gdzie podczas słynnego Black Friday ceny produktów przecenione są nawet do 80%. Tradycja obchodzenia czarnego piątku została przeniesiona również do nas, jednak sklepy nie obchodzą jej tak hucznie. Największą popularnością cieszą się gry komputerowe oraz sprzęt AGD, pozostałe produkty sprzedawane są jedynie po nieznacznej obniżce.

Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego” ceny w największych sklepach online z połowy stycznia 2018 w porównaniu z cenami z połowy listopada 2017 roku, spadły średnio o 7-8%. Analiza została przeprowadzona na 800 podmiotach branży e-commerce. Z raportu wynika, że klienci mieli problem ze znalezieniem produktów, które zostały faktycznie wysoko przecenione.

Czytaj także: Play Ubezpieczenia dostępne na systemy iOS

Black Friday, czy Cyber Monday?

Zaraz po Black Friday obchodzimy kolejny dzień promocji, czyli Cyber Monday. Wyprzedaże tego dnia skierowane są do miłośników zakupów online. Jednak i tego dnia obniżki cen wcale nie są satysfakcjonujące. Polskie święta zakupów różnią się od tych, które obchodzone są w USA.

Prócz widocznej różnicy w oferowanych cenach Polacy i Amerykanie inaczej obchodzą święta zakupów. Amerykanie preferują zakupy w sklepach stacjonarnych, gdzie spędzają cały dzień, a na ich otwarcie czekają od wczesnego poranku. W Polsce Black Friday obchodzony jest przeważnie w sklepach online, gdzie ciekawe hasła przyciągają klientów.

Czy warto w takim razie czekać do okresu wyprzedaży, skoro proponowane obniżki niewiele różnią się od pierwotnej ceny? Może warto poszukać interesujących nas produktów w sklepie online u konkurencji, zamiast czekać na jeden miesiąc w roku.

Czytaj także: Ewolucja partnerstw white label – co nas czeka za 5 lat?