Zgodnie ze wcześniejszymi informacji Apple Pay ma pojawić się w Banku Millennium najpóźniej w marcu bieżącego roku. Millennium jest ostatnim dużym bankiem w Polsce, który nie oferuje swoim klientom dostępu do mobilnego portfela od Apple. Pełną listę banków z AP można znaleźć tutaj.

Tymczasowe blokowania karty w aplikacji Banku Millennium

Bank Millennium ma 1,8 mln aktywnych klientów, w tym 963 tys. z nich to użytkownicy bankowości mobilnej. Oprócz Apple Pay w marcu ma pojawić się także nowa wersja Millennetu, czyli platformy bankowości internetowej. W 2018 roku grupa Banku Millennium osiągnęła rekordowy zysk netto w wysokości 761 mln zł. Na horyzoncie jest także przejęcie Euro Banku, na co wyraził już zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wróćmy jednak do blokowania karty w apce Millennium – w ramach usługi klient może zablokować każdy rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe. Tymczasowa blokada karty dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Tymczasowa blokada karty została udostępniona klientom wraz z najnowszą wersją aplikacji mobilnej 4.32.

Po włączeniu usługi nie można płacić kartą w sklepach i innych punktach usługowych, korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem kartą wirtualną, płacić za zakupy w Internecie przez podanie danych karty (numeru, daty ważności, kodu CVV/CVC), nie można też wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu i wpłatomatu przy jej użyciu. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do aplikacji, z ekranu głównego wybrać kartę i potwierdzić blokadę jednym kliknięciem.

Czas blokady nie jest ograniczony. Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Jeżeli klient zapomni o aktywnej blokadzie, przy próbie dokonania transakcji zablokowaną kartą otrzyma SMS lub powiadomienie w aplikacji mobilnej. Blokadę można wtedy szybko usunąć w aplikacji, korzystając np. z widgeta dostępnego przed zalogowaniem, a następnie dokończyć transakcję.