Obecnie wiele lokalnych newsów ginie w fali informacji z całego świata. Właśnie w tym celu powstała sekcja „Community Updates”, która pozwala na przeglądanie historii z okolicy. Bulletin ma być czymś bardziej na kształt social mediów, gdzie osoby z lokalnych społeczności będą dzieliły się swoimi historiami.

Czytaj także: Aplikacja zdradziła sekrety amerykańskiej armii

Jak działa Google Bulletin?

Można powiedzieć, że nowa funkcja to pewnego rodzaju alert informacji z okolicy. Bulletin ma działać w przeglądarce i nie będzie wymagał ściągania aplikacji ze sklepu Play. Każdy będzie mógł umieścić swoją relację, jak i ją oglądać – za pośrednictwem smartfona.

Nie zabraknie także modnej funkcji, czyli relacji live z wydarzenia. Jeżeli w okolicy wydarzy się coś ciekawego, to za sprawą Bulletein będzie można zabawić się w amatorskiego redaktora. Chodzi przede wszystkim o takie informacje, które nie są wystarczająco istotne, aby zainteresowały się nimi duże media.

Podczas relacji można dodawać tagi, filmiki, i zdjęcia. Na razie nie wiadomo jak Google będzie kontrolowało publikowane przez użytkowników treści. Warto dodać, że obecnie jest to tylko program pilotażowy i skorzystają z niego mieszkańcy dwóch amerykańskich miast – Nashville i Oakland. Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle rozwiązanie dotrze do Europy.

Czytaj także: Apple Pay wspólnie z Blikiem? Negocjacje z PSP podobno trwają

Reklamy w Google – co się zmieni?

Kolejną nowością jest możliwość blokowania uciążliwych reklam  – zarówno w samej przeglądarce, jak i na stronach, które współpracują z Google. Jeżeli użytkownik usunie reklamę na komputerze, to nie będzie mu się wyświetlała także na smartfonie.

Chodzi o reklamy przypominające, czyli takie, które wyświetlają się nam po odwiedzeniu danego sklepu, jeżeli nie dokonaliśmy w nim zakupu. Będzie je można zablokować nawet na 90 dni. W opcjach trzeba wybrać opcję, aby zablokować powiadomienia od konkretnego reklamodawcy. W zamyśle firmy z Mountain View tak zwane „przypominajki” mają się pojawiać tylko wtedy, gdy nie dokończyliśmy zakupu w danym sklepie. Niestety w rzeczywistości pojawiają się także, gdy towar został kupiony. Nie wiadomo czy takie powiadomienia też będzie można blokować.

To ważne informacje zarówno dla użytkowników, jak i osób zajmujących się marketingiem. Warto też przypomnieć o ostatnim działaniu Facebooka, czyli obcinaniu zasięgów dla profili firmowych. Mark Zuckerberg stawia teraz na powrót do korzeni – czyli promowanie treści publikowanych i udostępnianych przez znajomych. Więcej o zmianach w polityce Facebooka można przeczytać tutaj – Facebook obcina zasięgi. Posty znajomych na pierwszym miejscu.