Nowości w mBanku. Rusza pogotowie cyberbezpieczeństwa

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#mBank
Opublikowano: 12 kwietnia 2018, 11:04 Aktualizacja: 20 lutego 2019, 18:39

mBank uruchamia usługę CyberRescue, czyli całodobowe pogotowie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Nie będzie ono dotyczyło problemów z usługami bankowymi – ma chronić przed zagrożeniami poza bankowością elektroniczną. Internetowe oszustwa często rozpoczynają się w serwisach społecznościowych i pocztowych.

mBank wdraża CyberRescue wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego (CBC), czyli spółką z portfela mAkceleratora. mAkcelerator to fundusz założony przez bank, który ma na celu komercjalizację i rozwój najnowocześniejszych technologii. Więcej na jego temat można przeczytać tutaj – mBank zainwestuje 50 mln w startupy technologiczne.

Na czym polega CyberRescue?

W ramach usługi klient otrzymuje całodobowe wsparcie ekspertów Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego, którzy:

  • pomogą chronić dane w internecie,
  • doradzą jak postępować jeśli przestępcy przejmą hasła i loginy do portalu społecznościowego, serwisu pocztowego itp. (wypełnią niezbędne dokumenty i pomogą odzyskać dostęp do profilu),
  • pomogą pozbyć się wirusów z komputera i telefonu,
  • złożą w imieniu klienta wniosek reklamacyjny w sklepie internetowym i dopilnują rozwiązania sprawy,
  • będą ostrzegać o najnowszych zagrożeniach w sieci i uczyć, jak nie dać się na nie nabrać.

Skąd taki pomysł na usługę? Niewinnie wyglądająca sytuacja, gdy tracimy dostęp do skrzynki mailowej lub serwisu społecznościowego, może skończyć się próbą wyłudzenia od nas pieniędzy.

– CyberRescue to całodobowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Jest to niczym nieograniczona pomoc, dostępna non-stop, działająca jak prywatne pogotowie on-line. W ramach tej usługi specjaliści CBC pomogą klientom zdalnie (telefonicznie, SMS-em, mailem i przez czat) w razie wystąpienia ataku hakerskiego, zawirusowania komputera lub telefonu, utraty haseł do logowania w serwisach internetowych, a także w innych przypadkach, gdy użytkownik potrzebuje wsparcia w sieci – czytamy w komunikacie mBanku.

W przyszłości także biometria behawioralna

Co roku w polskich sieciach pojawia się ok. 700 tys. serwisów wyłudzających wrażliwe dane (szacunek na podstawie informacji CERT). Na Fintek.pl niedawno pisaliśmy o nowym pomyśle hakerów, którzy w sklepie Google Play umieścili aplikację „Uniwersalna bankowość Polska”. Aplikacja miała agregować formularze logowania do apek bankowych – był to oczywiście podstęp przestępców. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – „Bankowość uniwersalna” – nowy podstęp hakerów w Google Play.

We współpracy z CBC mBank uruchomi również biometrię behawioralną, czyli dodatkowe zabezpieczenie dla klientów korzystających z bankowości online. Kiedy? Na razie nie wiadomo.

mBank/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowosci-w-mbanku-rusza-pogotowie-cyberbezpieczenstwa