Spółka przygotowała dla polskiego biznesu kompleksowy pakiet rozwiązań umożliwiających:
- akceptację płatności kartowych (jednorazowych, automatycznych oraz one-click),
- akceptację płatności realizowanych za pomocą przelewów SEPA Direct Debit,
- łatwe tworzenie planów subskrypcyjnych i zarządzanie nimi,
- optymalizację transakcyjną (m.in. inteligentne obciążanie cykliczne kart nastawione na maksymalizację ściągalności należności abonamentowych),
- pogłębioną analitykę i raportowanie (intuicyjny, elastyczny panel analityczny),
- skuteczną ochronę przed fraudami płatniczymi – przy współpracy z firmą Nethone,
- zapewnianie doskonałego, spójnego doświadczenia zakupowego w kanałach online, mobile i offline (przejrzyste API, przyjazne SDK dla deweloperów)
– Wyzwania, przed jakimi biznes staje w dobie ekonomii subskrypcji, ekonomii współdzielenia i stale rosnących oczekiwań konsumentów wymagają wprowadzania przez firmy rozwiązań zorientowanych na maksymalizację efektywności – wyjaśnia Michał Jędraszak, Chief Operating Officer, Straal.
– Tak, jak autonomiczny samochód musi być w stanie bezpiecznie pokonać nawet najbardziej skomplikowaną trasę w gęstym ruchu ulicznym, tak nowoczesna bramka płatnicza musi automatycznie dbać o ściągalność należności, chronić firmę przed oszustami, realnie przyczyniać się do zwiększania jej skuteczności biznesowej. Straal jest odpowiedzią na wyzwania nowoczesnego handlu w Polsce i na całym świecie – dodaje Michał Jędraszak.
Zarówno firmy z obszaru tradycyjnie rozumianego e-commerce, jak i podmioty zwyczajowo uważane za „niekompatybilne” z handlem online coraz częściej decydują się dziś na operowanie w modelu subskrypcyjnym i automatyczne pobieranie płatności od swoich klientów. Rozwiązania oferowane przez Straal mają za zadanie pomóc im odnieść maksymalne korzyści z działania w takim trybie.
Straal podobnie jak Nethone jest częścią grupy DaftCode. Firma powstała w 2015 roku.
Czytaj także: Już w 2018 r. jeden login do portali publicznych w całej UE
52% Polaków nie korzysta jeszcze z subskrypcji

Podczas dzisiejszej konferencji firma Straal zaprezentowała pierwszy przekrojowy raport o ekonomii subskrypcji w Polsce – „Subskrypcje PL”. Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku. Jak wynika z raportu, Polska wciąż pozostaje w tyle za państwami tzw. „starej Unii” pod względem popularności subskrypcji. Wiele wskazuje jednak na to, że w niedalekiej przyszłości obserwować będziemy przyspieszony rozwój tego modelu sprzedaży nad Wisłą.
Co ciekawe, będzie on napędzany przede wszystkim przez osoby, które obecnie nie dokonują jeszcze zakupów w ten sposób. Na największe korzyści ze sprzedaży subskrypcyjnej mogą liczyć m.in. dostawcy usług już dziś rozliczanych abonamentowo, firmy z sektora medycznego, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawcy prasy w formie elektronicznej.
Czytaj także: To już norma – bez przelewów natychmiastowych ani rusz
Kluczowe wnioski:
- Z subskrypcji korzysta dziś mniej niż połowa (48%) polskich konsumentów robiących zakupy przez internet. Dla porównania, w krajach tzw. „starej Unii” odsetek subskrybentów w analogicznej grupie wynosi 85%.
- Polscy subskrybenci najczęściej opłacają w modelu subskrypcyjnym składki ubezpieczeniowe (44%), rachunki (43%), korzystają z VoD (39%), płacą za dostęp do zajęć sportowych (30%) oraz do środków transportu i oprogramowania (po 25%). Większość z nich wydaje na subskrypcje miesięcznie poniżej 200 zł, przy czym wśród osób wydających ponad 600 zł miesięcznie zaobserwowano największy udział amatorów VoD (81%).
- Najczęściej wybieranymi metodami płatności za subskrypcje są karty płatnicze (27%), zlecenia stałe (26%) oraz e-wallety (22%).
- Polski rynek spełnia wszystkie najważniejsze warunki potrzebne do rozwoju biznesu subskrypcyjnego. Większość Polaków korzysta z bankowości internetowej, rośnie popularność kart płatniczych wykorzystywanych do transakcji online.
- Rodzaje towarów i usług o największym potencjale wzrostu w modelu subskrypcyjnym to: opłacanie rachunków (+22 p.p.), usługi medyczne
(+16 p.p.), składki ubezpieczeniowe (+15 p.p.), VoD (+15 p.p.), prenumeraty prasowe (e-wydania) (+14 p.p.), platformy edukacyjne (+13 p.p.), oprogramowanie komputerowe (+12 p.p.) oraz usługi sportowe (+11 p.p.).
Raport „Subskrypcje PL” można pobrać klikając w na poniższe zdjęcie.