Partner serwisu Visa dla biznesu

Nowy program akceleracyjny dla millenialsów

Asia Stankiewicz
Asia Stankiewicz
#Fintech
Opublikowano: 23 kwietnia 2018, 12:12 Aktualizacja: 21 lutego 2019, 22:45

Rusza Future Makers Challenge, połączenie akceleratora innowacji i programu edukacyjnego, skierowanego do licealistów i studentów, a jednocześnie projekt typu open innovation, organizowany przez Innovatikę.

Millenialsi szukają nowych rozwiązań biznesowych

Od kwietnia do czerwca uczestnicy programu pracują nad konkretnymi rozwiązaniami wyzwań biznesowych, wskazanych przez AccorHotels, PZU i SMEO. Najlepsze zespoły zostaną nagrodzone, a zaproponowane przez nich rozwiązania wdrożone na rynku.

Szansa dla startupów

Dzięki udziałowi w programie Future Makers Challenge – którego pomysłodawcą i organizatorem jest Innovatika – młodzi ludzie pracują jak startupy i najbardziej dynamiczne firmy technologiczne, pod okiem praktyków i ekspertów z różnych dziedzin. Program oparty jest na sprawdzonym procesie stosowanym na co dzień przez Innovatikę do akcelerowania i wdrażania produktów i startupów dla korporacji. Dodatkowo, program wykorzystuje koncepcję open innovation – firmy biorące udział w programie korzystają z pomysłowości i kreatywności młodych ludzi, którzy nie są ograniczeni żadnymi korporacyjnymi procedurami, utrwalonymi schematami czy stereotypowym podejściem.

– W tworzeniu innowacji nie chodzi tylko o generowanie pomysłów. Chodzi o generowanie właściwych pomysłów, czyli takich, które odpowiadają na potrzeby odbiorców i rozwiązują ich problemy. Koncentracja na człowieku, który będzie korzystać z produktu pozwala zaprojektować coś, co jest potem chętnie używane, a często uwielbiane. Dlatego zaczynamy od badań, potem dopiero tworzymy pomysły, a te od razu przerabiamy na prototypy, które są sprawdzane z odbiorcami – przekonuje Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatiki i pomysłodawczyni Future Makers Challenge.

– To jest podejście, które wykorzystujemy w codziennej pracy do tworzenia produktów i startupów dla korporacji i które stosujemy w programach akceleracyjnych. Wiek uczestników programu nie ma znaczenia. Młodzi ludzie mają dużą łatwość wchodzenia w ten proces, lubią go, ponieważ wydając minimalne środki, w bardzo krótkim czasie można dowiedzieć się, co dobrze działa, a co warto zmienić – dodaje.

Co-working w hotelu i selfie w ubezpieczeniach

AccorHotels, PZU i SMEO – partnerzy programu – wytypowali wyzwania biznesowe, które wynikają z ich aktualnej działalności. Zadaniem uczestników jest opracowanie koncepcji rozwiązań lub produktów, które odpowiadają na te problemy. Nad wyzwaniem każdej z firm pracuje po kilka 5-6-osobowych zespołów. Każdy zespół wspiera opiekun z ramienia Innovatiki oraz mentorzy z danej firmy partnerskiej, jak również specjaliści m.in. od badań rynkowych, tworzenia produktów, UX i komunikacji.

Wyzwaniem AccorHotels jest stworzenie koncepcji funkcjonowania co-workingu w hotelach, która weźmie pod uwagę potrzeby różnych grup docelowych. Zadaniem, jakie stawia uczestnikom PZU, jest opracowanie jak najatrakcyjniejszego sposobu komunikacji z klientem tak, by doprowadzić do zawarcia ubezpieczenia. Zaproponowane rozwiązanie może bazować na wykorzystaniu zdjęcia selfie, na podstawie którego można uzyskać informacje na temat wieku czy emocji, a nawet stanu zdrowia danej osoby.

Finanse freelancerów

Nowy polski fintech SMEO, oferujący usługi faktoringu (finansowania faktur) online dla małych firm, poszukuje z kolei rozwiązania, które wesprze freelancerów w przewidywaniu i kontroli płynności finansowej – by od początku mieli świadomość, że umiejętność planowania swoich finansów jest nieodłącznym elementem biznesu.

– Jesteśmy zwolennikami pracy grupowej osób mających różne perspektywy. Liczymy na ich świeże spojrzenie z zewnątrz, które może nam pomóc dostrzec nowe i ciekawe elementy, które wykorzystamy w naszym biznesie. Wierzymy, że to właśnie młodzi ludzie wygenerują pomysł, który zachęci więcej przedsiębiorców do planowania i monitorowania przepływów w swoich firmach – mówi Michał Pawlik, prezes SMEO.

Otwartość na innowacje, poszerzanie perspektyw i szukanie nowych rozwiązań to procesy na stałe wpisane w filozofię działania fintechów, takich jak nasz. W zeszłym roku na innowacje oraz na stworzenie nowatorskiego oprogramowania zainwestowaliśmy 64 proc. całego budżetu firmy, w tym kupiliśmy rozwiązanie stworzone przez startup studentów Politechniki Warszawskiej i SGH – dodaje.

Mniej mówić, więcej robić

– Podstawowa zasada, jaką kierujemy się w Laboratorium Innowacji Grupy PZU brzmi „mniej mówić, więcej robić”. Jesteśmy zwolennikami szybkiego prototypowania i jak najszybszego testowania naszych pomysłów z klientami. Jestem przekonany, że młodzież podziela nasz punkt widzenia – mówi Marcin Kurczab, dyrektor Laboratorium Innowacji PZU.

– Liczę na to, że uczestnicy programu, którzy będą pracować nad naszym wyzwaniem zaproponują nieszablonowe rozwiązania, z których sami chcieliby skorzystać. Dzięki udziałowi w programie młodzi ludzie mają okazję lepiej zrozumieć biznes ubezpieczeniowy, a my możemy poznać ich punkt widzenia odnośnie tego, z jaką firmą ubezpieczeniową chcieliby mieć do czynienia w przyszłości – dodaje.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowy-program-akceleracyjny-dla-millenialsow