Nowy szef Instagrama, czyli o historii monopolu Facebooka

Piotr Koperski
Piotr Koperski
#Facebook#Instagram
Opublikowano: 4 października 2018, 12:55 Aktualizacja: 7 maja 2019, 22:46

Adam Mosseri z początkiem października przejął obowiązki dotychczasowego CEO Instagrama Kevina Systroma, który odszedł z firmy. Powodem odejścia był konflikt z władzami Facebooka, do którego od 2012 roku należy Instagram.

Właściciel Facebooka Mark Zuckerberg od kilku lat prowadzi skuteczną politykę przejmowania konkurencyjnych portali społecznościowych poprzez wykupywanie pakietu akcji. Tak postąpił m.in. właśnie z Instagramem (2012) oraz WhatsAppem (2014).

Wzorowa kariera

Mosseri został zatrudniony w Facebooku w 2008 r. Swoją przygodę rozpoczął od bycia projektantem. Następnie objął stanowisko wiceszefa działu ds. News Feed.

W maju 2018 r. przeszedł do Instagrama, gdzie został wiceszefem działu produktowego, aby w końcu zostać jego szefem. Jak podała agencja Associated Press, tytuł CEO, czyli tytuł dyrektora generalnego, Facebook zastrzegł dla twórców spółek wchodzących w skład koncernu.

Imperium Marka Zuckerberga

Twórca Facebooka to człowiek interesu, który nie liczy się z emocjami innych ludzi i jest bezwzględny wobec swoich konkurentów w biznesie. Więcej o braku empatii wśród właścicieli korporacji pisaliśmy tutaj. Jego celem jest stworzenie giganta na rynku mediów społecznościowych, a chyba jedynym konkurentem będącym w stanie nawiązać równą walkę jest Google i należący do niego YouTube.

Instagram narodził się w 2010 roku, z jego usług korzysta już ponad miliard osób na całym świecie. W 2012 roku Mark Zuckerberg kupił 100% akcji za miliard dolarów. Jednocześnie podjął decyzję, że za rozwój projektu dalej będą odpowiadać jego współtwórcy – wspomniany już dyrektor generalny Kevin Systrom i dyrektor ds. technologii Mike Krieger. Obaj ogłosili swoje odejście z koncernu 25 września 2018 bez podawania wyraźnej przyczyny. Jak donosi agencja Bloomberga, za decyzją stały napięcia m.in. z właścicielem i kadrą zarządzającą Facebooka w kwestii dalszego rozwoju Instagrama.

Podobny incydent miał miejsce na początku 2018 roku, kiedy to imperium Zuckerberga opuścił również Jan Koum, współtwórca komunikatora WhatsApp – aplikacji wykupionej przez Facebooka w 2014 roku aż za 19 mld dol. Drugi z twórców WhatsAppa, Brian Acton, odszedł jeszcze wcześniej, bo w 2017 r.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowy-szef-instagrama-czyli-o-historii-monopolu-facebooka-na-rynku-social-mediow