Właściciel Facebooka Mark Zuckerberg od kilku lat prowadzi skuteczną politykę przejmowania konkurencyjnych portali społecznościowych poprzez wykupywanie pakietu akcji. Tak postąpił m.in. właśnie z Instagramem (2012) oraz WhatsAppem (2014).

Wzorowa kariera

Mosseri został zatrudniony w Facebooku w 2008 r. Swoją przygodę rozpoczął od bycia projektantem. Następnie objął stanowisko wiceszefa działu ds. News Feed.

W maju 2018 r. przeszedł do Instagrama, gdzie został wiceszefem działu produktowego, aby w końcu zostać jego szefem. Jak podała agencja Associated Press, tytuł CEO, czyli tytuł dyrektora generalnego, Facebook zastrzegł dla twórców spółek wchodzących w skład koncernu.

Imperium Marka Zuckerberga

Twórca Facebooka to człowiek interesu, który nie liczy się z emocjami innych ludzi i jest bezwzględny wobec swoich konkurentów w biznesie. Więcej o braku empatii wśród właścicieli korporacji pisaliśmy tutaj. Jego celem jest stworzenie giganta na rynku mediów społecznościowych, a chyba jedynym konkurentem będącym w stanie nawiązać równą walkę jest Google i należący do niego YouTube.

Instagram narodził się w 2010 roku, z jego usług korzysta już ponad miliard osób na całym świecie. W 2012 roku Mark Zuckerberg kupił 100% akcji za miliard dolarów. Jednocześnie podjął decyzję, że za rozwój projektu dalej będą odpowiadać jego współtwórcy – wspomniany już dyrektor generalny Kevin Systrom i dyrektor ds. technologii Mike Krieger. Obaj ogłosili swoje odejście z koncernu 25 września 2018 bez podawania wyraźnej przyczyny. Jak donosi agencja Bloomberga, za decyzją stały napięcia m.in. z właścicielem i kadrą zarządzającą Facebooka w kwestii dalszego rozwoju Instagrama.

Podobny incydent miał miejsce na początku 2018 roku, kiedy to imperium Zuckerberga opuścił również Jan Koum, współtwórca komunikatora WhatsApp – aplikacji wykupionej przez Facebooka w 2014 roku aż za 19 mld dol. Drugi z twórców WhatsAppa, Brian Acton, odszedł jeszcze wcześniej, bo w 2017 r.