VALINA to pierwszy samoobsługowy terminal płatniczy „all-in-one”, który zamiast z modułów, tj. czytników kart oraz klawiatury, składa się z zaledwie jednego urządzenia. Jednocześnie pozwala na realizację elektronicznych transakcji, zarówno dotykowych, jak i zabezpieczonych kodem PIN.

Urządzenie spełnia również wymogi obowiązującej od 14 września 2019 roku dyrektywy PSD2, umożliwiając tzw. silne uwierzytelnienie klienta. W wybranych przypadkach, zależnych od metody płatności, terminal poprosi płacącego o autoryzację, np. za pomocą kodu PIN.

Wielofunkcyjny punkt sprzedaży

Urządzenie oparte jest o system Android, co pozwala na rozszerzenie jego funkcjonalności, także o aplikacje niezwiązane z transakcjami płatniczymi, np. obsługujące proces zakupu czy kupony rabatowe. VALINA może być wielofunkcyjnym ekranem, umożliwiającym wybór jednego lub wielu produktów, ich personalizację, płatność, a następnie realizację zamówienia. Zdaniem twórców urządzenie, które można określić mianem wielofunkcyjnego punktu sprzedaży.

Dystrybutorem terminala na polskim rynku jest SIX Payment Services, spółka przejęta przez Worldline w grudniu ubiegłego roku.