18 listopada 2017, 09:00:LiveChat Hackathon #3 - LiveChat Software, al. Dębowa 3, 53-134 Wrocław, Polska

Odbieranie uwierzytelnionej poczty przez bankowość elektroniczną? Poznajcie BankMail

Odbieranie uwierzytelnionej poczty przez bankowość elektroniczną? Poznajcie BankMail

Polski fintech BankMail uruchamia usługę zdalnego wysyłania i odbierania uwierzytelnionej poczty przez bankowość elektroniczną. Gotowy system oczekuje na wdrożenia w bankach.

BankMail jest elektroniczną skrzynką na dokumenty, które wymienia się z innymi osobami, firmami i instytucjami publicznymi, składając oświadczenie, podpisując umowę, otrzymując paragon, czy kierując wniosek do urzędu. Klient przechodzi do skrzynki BankMail z portalu bankowości elektronicznej swojego banku. Może przesłać dowolny dokument potwierdzony podpisem elektronicznym do wybranego odbiorcy, nie znając jego adresu elektronicznego.

Ma się przy tym  pewność, że wiadomość dotarła do odbiorcy i została odczytana. Powiadomienie o nadejściu uwierzytelnionej poczty jest przesyłane do odbiorcy zwykłym e-mailem. W BankMailu jest możliwość dodatkowej autoryzacji z wykorzystaniem kodów SMS lub innej zdalnej metody przyjętej w banku. Skrzynka BankMail jest też elektronicznym archiwum otrzymanych i wysłanych dokumentów. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów detalicznych jak i przedsiębiorców.

Czytaj także: Trwały nośnik to nie tylko list papierowy. Decyzja UOKiK

Bezpieczne dane

Oprogramowanie BankMail jest bezpieczne i zapewnia tajemnicę korespondencji. System bazuje na nowatorskim połączeniu sprawdzonych i zgodnych ze standardami technologii szyfrowania. Dodatkową ochronę zapewnia zaangażowanie zaufanej strony trzeciej w postaci podmiotu zatwierdzonego przez organ NBP – Narodowe Centrum Certyfikacji. Ani bank uwierzytelniający klienta, ani dostawca zewnętrznej usługi szyfrowania, ani BankMail nie dysponuje kompletem kluczy umożliwiających odczytanie danych klienta. System jest oparty o unijne rozporządzenie eIDAS.

Klient nie będzie ponosił kosztów abonamentowych z tytułu korzystania z szybkiego i wygodnego BankMaila. Wysłanie wiadomości będzie się wiązało z niewielką opłatą rzędu 1,5 zł. Usługa nie jest przypisana tylko do konkretnego banku. Do tej samej skrzynki BankMail można wchodzić z różnych banków.

Czytaj także: Wojciech Kazimierski: trudno o lepszy przykład fintechu niż LeaseLink

Zespół ekspertów

Prezesem BankMaila jest Michał Olszewski, partner w Movens Capital, a w latach 2009-2013 prezes SkyCash Poland. Brał udział w pracach zespołu doradczego Ministerstwa Cyfryzacji ds. e-doręczeń. Posiada on też ponad 10-letnie doświadczenie w transakcjach venture capital i private equity oraz zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi. W radzie nadzorczej spółki K3W SA, operatora BankMaila, są Marek Dziubiński – założyciel i prezes MedicAlgorithmics oraz Paweł Bochniarz – prezes MIT Enterprise Forum of Poland. Spółka finansowana jest wyłącznie ze środków prywatnych.

– Wysłanie przez BankMaila podpisanego elektronicznie dokumentu jest tak proste jak przelew w bankowości elektronicznej – mówi Michał Olszewski, prezes BankMail.

– Bankowość elektroniczna w Polsce to ponad 15,5 mln aktywnych klientów, a doświadczenia związane ze składaniem przez systemy bankowe wniosków w programie 500 plus są pozytywne. – dodaje.

BankMail jest dostępny w wersji niepublicznej, testowanej przez banki i innych partnerów instytucjonalnych. Trwają uzgodnienia w sprawie wdrożeń z czołowymi polskimi bankami. Dotychczasowe rozmowy z przedstawicielami banków i administracji publicznej są obiecujące. Według oceny spółki usługa będzie dostępna dla klientów banku po około 4 miesiącach od podpisania przez BankMail umowy z danym bankiem.

[BankMail/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone