Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

Asia Stankiewicz
Asia Stankiewicz
#Fintech
Opublikowano: 2 stycznia 2018, 14:37 Aktualizacja: 24 lutego 2019, 19:04

Niespełna rok po bezprecedensowym zakupie spółki fintechowej przez PKO Bank Polski, technologia ZenCard została udostępniona klientom firmowym banku. ZenCard umożliwia przedsiębiorcom organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. W efekcie w prosty sposób mogą zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów. Rozwiązanie przyczynia się też do popularyzacji kart i obrotu bezgotówkowego w Polsce.

Platforma opracowana przez ZenCard jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych i aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej wirtualnej połączonej z dowolną kartą płatniczą klienta. System automatycznie i w czasie rzeczywistym, już podczas płatności kartą czy telefonem w terminalu, nalicza rabaty i zniżki. Dodatkowym atutem jest łatwość w przystąpieniu do programu – wyrażenie zgody przez klienta za pośrednictwem terminala płatniczego trwa zaledwie kilka sekund. Z analiz wynika, że w firmach, które dotychczas skorzystały z rozwiązania ZenCard, liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego jest 5-krotnie większa w stosunku do innych programów, 37 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego, a wartość zakupów klientów jest wyższa o 40 proc.

Jedna karta skupiająca wszystkie programy lojalnościowe

– Umiejętna współpraca dużych graczy ze startupami przynosi wielowymiarowe korzyści całemu rynkowi. PKO Bank Polski, który jest dziś partnerem pierwszego wyboru dla innowacyjnych spółek technologicznych, jest tego najlepszym dowodem. Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przedsiębiorcom dają zaś możliwość rozszerzenia i uatrakcyjnienia swoich usług, a w rezultacie zwiększenia sprzedaży. To szczególnie ważne dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

Czytaj także: ZenCard podsumowuje 2017 i prognozuje 2018 rok

PKO Bank Polski stale umacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP, co jest zgodne ze strategią banku. Tylko w ostatnich tygodniach uruchomiono pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw oraz ruszyła Platforma Wsparcia Eksportu. Od grudnia klienci rozpoczynający własny biznes mogą skorzystać z dedykowanej oferty finansowania: Pożyczki i Leasingu na Start. Działania te wpisują się w szerszy kontekst silniejszego wspierania rozwoju polskich firm przez bank. Wg badania Centrum Badań Marketingowych Indicator „Małe firmy o usługach finansowych 2017” PKO Bank Polski jest najczęściej wskazywanym bankiem podstawowym przez małe firmy. Prawie jedna czwarta z badanych małych firm korzysta z usług PKO Banku Polskiego, niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce.

Lepsza kampania=większe zyski

Od dziś dla przedsiębiorców będących klientami PKO Banku Polskiego oraz korzystających z terminali eService jest dostępne gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Oferta obejmuje doradztwo w zakresie przygotowania kampanii, indywidualnie przygotowywane regulaminy promocji, komunikację z klientami poprzez SMS, obsługę posprzedażową w postaci raportów z kampanii, szkolenie personelu, materiały marketingowe, a także zapewnienie zgodności z RODO. Mogą z niej skorzystać zarówno mikrofirmy, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa oraz korporacje.

ZenCard na Impact’17
– Technologia ZenCard jest bardzo atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym, jak również dla dużych sieci handlowych i usługowych, które dzięki gotowemu rozwiązaniu mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich obecnych działań lojalnościowych i marketingowych. Wchodząc na początku 2017 roku do Grupy PKO Banku Polskiego, zapoczątkowaliśmy zupełnie nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami, a efekty są już dziś dostępne dla dużej grupy klientów – mówi Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.

Czytaj także: PKO BP też inwestuje w wynajem samochodów

ZenCard w oddziałach banku PKO BP

Na start PKO Bank Polski wspólnie z ZenCard przygotował promocję, w ramach której przez 3 miesiące można za darmo wypróbować działanie programu, także bez ponoszenia opłaty instalacyjnej. Promocja jest prowadzona w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, w których można uzyskać informacje o technologii ZenCard, a także otrzymać specjalny kod uprawniający do skorzystania z promocji. Regulamin jest dostępny na stronie ZenCard.

Czytaj także: Nowa bankowość internetowa i mobilna od Aliora. W pakiecie Face ID

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. ZenCard rozpoczął także w tym roku współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią w 2018 roku projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

/PKO BP


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

oferta-zencard-dla-klientow-firmowych-pko-banku-polskiego