O sprawie pisze serwis Finextra. Na początek Dify zaoferuje aplikację mobilną, rachunek bieżący, kartę wirtualną Mastercard, płatności Google Pay i zwrot środków za zakupy online. Zwrócone środki trafią do portfela Dify Wallet. Sama aplikacja ma być dostępna na Androida i iOS.

Fintech Dify – nowy projekt od Opery

Na razie z cashbacku będzie można skorzystać tylko u partnerów Opery – to m.in. sklepy Nike czy Sephora. Stopniowo oferta Dify ma być rozbudowywana o nowe funkcje – szerszą dostępność zwrotu środków za zakupy, odroczone płatności, czy produkty inwestycyjne.

Obecnie z przeglądarki Opera korzysta około 50 mln użytkowników w Europie i 380 mln na całym świecie. Spółka ma ambitne plany rozwoju na rynku fintech, chcąc wykorzystać potencjał drzemiący w liczbie klientów. Obecnie Dify jest dostępne w wersji beta dla użytkowników w Hiszpanii. Serwis money.pl donosi, że fintech jeszcze przed końcem roku zadebiutuje także w Polsce.

Stworzenie własnego fintechu przez Operę to pokłosie wcześniejszych akwizycji spółek z sektora finansowego. W styczniu 2020 roku Opera przejęła estoński startup Pocosys, zajmujący się tworzeniem nowoczesnych rozwiązań dla branży bankowej. Firma posiada licencję instytucji płatniczej w Estonii i świadczy usługi finansowe na terenie Unii Europejskiej.

Z kolei w lipcu 2020 roku Opera przejęła litewski Fjord Bank, specjalizujący się w kredytach konsumenckich.