Marka Eurobank powoli żegna się z klientami

O sukcesie migracji danych z Eurobanku powiadomił Joao Bras Jorge, prezes Millennium Banku i Eurobanku. Nie było łatwo – migracja danych i klientów to duże wyzwanie informatyczne i programistyczne. Obyło się bez awarii i już od dzisiaj klienci Eurobanku mogą logować się do bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej w środowisku Banku Millennium. 

W tym celu należy zalogować się do Millenetu, czyli systemu internetowego Banku Millennium. Na razie klienci proszeni są o nie usuwanie aplikacji Eurobanku – jeśli korzystają z autoryzacji mobilnej to aplikacja Eurobanku będzie potrzebna to aktywacji dostępu do Millenetu.

W 2018 Grupa Societe Generale będąca właścicielem Euro Bank S.A podjęła decyzję o sprzedaży banku, którego nabywcą zostało Millennium. Euro Bank ma blisko 1,4 mln klientów. Millennium ok. 2,6 mln. Marka Eurobanku obecna była na polskim rynku od 2003 roku. Sam bank ma blisko 30 lat historii.  Przejęcie zakończyło się 1 października 2019 roku, ale migracja do infrastruktury bankowej przewidziana była na listopad. 

Eurobank

Informatyczny sukces

Migracja danych z jednego banku do drugiego to niezwykle trudna i wymagająca operacja. Raczej spodziewano się problemów – przy mniejszych projektach dochodziło do poważnych przerw w działaniu systemów bankowych. Tutaj mówimy o przeniesieniu danych 1,4 mln klientów – sald rachunków, zobowiązań, danych o kartach, etc. To nie łączenie arkusza excel z dwiema kolumnami danych, ale poważne przedsięwzięcie, do którego zaangażowano zespoły specjalistów.

Jeśli w najbliższych dniach nie dojdzie do dłuższych uciążliwych awarii, to kejs ten prawdopodobnie trafi do podręczników.