O co mogą prosić osoby podszywające się pod pracowników banku? O podanie poufnych danych, czy o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk. W ten sposób przestępcy chcą zdobyć dane do logowania do bankowości elektronicznej lub narzędzie autoryzacyjne – ostrzega PKO BP.

PKO BP ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników

Tak wyłudzone dane można użyć do wykonania przelewu z naszego konta na nieznany rachunek.

PKO BP przypomina, że nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujemy się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi także o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

– W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 – informuje PKO Bank Polski.